Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@03:55:38 GMT

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۳۳۴۳

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی اظهار کرد: در سال جهش تولید و با هدف رفع موانع واحدهای تولیدی و همچنین بالا بردن افزایش ظرفیت تولید این واحدها، سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش مؤثری را انجام داده تا از منابع مختلف تسهیلات و همچنین نقدینگی مورد نیاز واحدها را به نوعی تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با همکاری بانک‌های عامل و مسئولان ارشد استان به ویژه حمایت استاندار اردبیل، تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده و ادامه این فرآیند را در نیمه دوم شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: بدون هیچ‌گونه محدودیت تأمین نقدینگی و همچنین نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته تا بهبود فضای کسب و کار و تولید را شاهد باشیم.

صادقی افزود: برای واحدهای ایجادی تسهیلات مناسبی پرداخت می‌شود تا آنها در گام اول بتوانند با قدرت و قوت تولیدات خود را بیشتر با محور صادرات انجام دهند.

صنعتگران و تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مختلف مراجعه کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگانی که نیاز به نقدینگی دارند، ‌ می‌توانند به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مختلف مراجعه و درخواست تأمین منابع و سرمایه‌ در گردش را بکنند.

صادقی بیان کرد: ما در کمترین زمان و بدون بروکراسی اداری، معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات را توسط مدیریت شعب استانی و شهرستان انجام می‌دهیم تا در سال جهش تولید صنعتگران ما بتوانند فرصت اشتغال بیشتر و توان تولید مضاعفی را شکل دهند.

وی اضافه کرد: سازمان صمت با راه‌اندازی مجموعه‌های مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف سعی می‌کند تا نیازسنجی درستی را در بخش تولید اعم از صنعت و معدن انجام داده و به نوعی مشکلات احتمالی را رفع کنند.

صدور یک‌هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری برای اهالی صنعت

رئیس سازمان صمت اردبیل در ادامه اظهار کرد: در استان بیش از یک‌هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری برای اهالی صنعت صادر شده که از این تعداد ۷۶ درصد از واحدها فعال و در چرخه تولید قرار گرفتند.

صادقی تصریح کرد: ۸۳۹ واحد تولیدی در استان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که امسال با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید با هماهنگی وزارت صمت، سعی بر این است تا احیای واحدهای راکد را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و همچنین شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم که قطعا با استفاده از راهکارهای مناسب می‌توان ظرفیت‌های بیشتری را نیز در حوزه صنعت و تولید به وجود آورد.

صادقی افزود: در سال جهش تولید ۷۷ واحد در اولویت احیا قرار گرفتند که بیش از نیمی از این واحدها در هفت ماهه امسال به چرخه تولید باز گشته و همچنان با برگزاری جلسات هفتگی سعی بر رفع موانع تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را مدیریتی، مالی و حقوقی برشمرد و خاطر نشان کرد: به اشکال مختلف و کمک بانک‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا این واحدها شکل و قوام بیشتری را در مسیر تولید بگیرند.

46

کد خبر 1456139

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل معدن و تجارت جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست