Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی میرزایی راه اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف، آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حمایت از خانواده های کم درآمد در بحران کرونا و برگزاری برنامه های مجازی را از فعالیت های کانون یاسین در لبیک به بیانات رهبری برشمرد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: کانون های فرهنگی هنری مساجد از نهادهای خودجوش مردمی هستند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود برای مقابله با این ویروس را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاع رسانی صحیح پیرامون مقابله با ویروس کرونا از اولویت های اصلی کانون ها در روزهای اول بود اما بچه های مسجد در دست دست یکدیگر پا را فراتر گذاشتند و با اتحاد همدلی نسبت به گندزدایی معابر و اماکن عمومی نیز اقدام کردند. کانون های فرهنگی همچنین با اجرای طرح ملی راهکار نسبت به جمع آوری کمک های مردمی برای خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا اقدامات مثمر ثمری داشتند. در ادامه گفت و گوی خبرنگار خبرگزاری شبستان با «مجتبی میرزایی» مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین واقع در روستای دره بید شهرستان فریدن را از منظور شما می گذرانیم و با فعالیت های این کانون فرهنگی و هنری در زمینه  مقابله با ویروس کرونا آشنا می شویم.

کانون یاسین در اجرای طرح ملی مقابله با ویروس کرونا چه راهکاری را ارائه کرده است؟

از آغاز زمان شیوع ویروس کرونا از جمله فعالیت های جهادی کانون یاسین راه اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف با ابزار هویه است که بعدها به جهت افزایش تولید و بالا بردن کیفیت دستکش ها، کارگاه به دستگاه های المنتی مجهز شد.

همچنین اوایل شیوع ویروس کرونا به دلیل کمبود محلول ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش به ویژه در روستای دره بید، این اقلام به کمک نیروهای جهادی روستا از اصفهان تأمین شده و به دلیل تقاضای بالا و کمبود این اقلام به هر خانواده به صورت سهمیه ای و با قیمت مناسب توزیع شد.

 

مسئله کرونا باعث شده است تا برخی از سیاست ها تغییر کند همینطور برخی از ابزارهای فرهنگی نیز باید متناسب با شرایط روز به روز رسانی شود. کانون یاسین برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی چه راهکاری را ارائه کرده است؟

از زمان شیوع ویروس کرونا کانون یاسین با تکیه بر کانال خود در پیام رسان های داخلی در جهت آموزش خانواده ها در خصوص آشنایی با ویروس کرونا، راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آن و آشنایی با راه های درمان این بیماری از طریق کلیپ و اینفوگرافی پرشورتر از قبل به فعالیت های خود ادامه داد.

همچنین برگزاری مسابقات برای نوجوانان و جوانان روستا از جمله مسابقات نقاشی، کاردستی، خاطره نویسی، احکام و کتابخوانی و همچنین برگزاری برنامه های گرامیداشت، ولادت و شهادت ائمه از جمله فعالیت های کانون در بستر فضای مجازی است.

 

با توجه با تاکید مقام معظم رهبری به رزمایش مومنانه و همچنین اجرای طرح ملی راهکار (رزمایش، ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) کانون یاسین تاکنون چه فعالیت هایی داشته است؟

در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت اجرای طرح ملی راهکار کانون یاسین اقدام به راه اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف کرد و همچنین به تعدادی از خانواده های کم درآمد در بحران کرونا ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان توزیع شد.

از دیگر خدمات اجتماعی، مدیریت نذورات مردمی در جهت پخش آن ها بوده و علاوه بر آن فهرستی از خانواده های کم درآمد تهیه کرده ایم و در حال حاظر نیز در حال تامین مواد غذایی مورد نیاز این خانواده های عزیز هستیم.

همچنین در جهت جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری، تجمع مردم و همراهی خانواده های داغدیده طرح ختم قرآن مجازی راه اندازی شد که علاوه بر اهداف ذکر شده این طرح موجب کاهش هزینه های زیاد مراسم برای خانواده ها شده است.

 

مشارکت مردم در فعالیت های کانون یاسین را چگونه ارزیابی می کنید؟

مشارکت مردم در فعالیت های کانون یاسین تاکنون خوب بوده و حتی در موارد مورد نیاز مانند راه اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف از اقشار مختلف روستا در این امر جهادی مشارکت کردند.

همپنین مشارکت مردم روستا در برنامه ها و مسابقات مجازی کانون چشمگیر بوده و به لطف خدا با دوره های آموزشی تسهیلگران از سوی جهاد دانشگاهی اصفهان و خیریه مهر فضیلت این مشارکت بیشتر خواهد شد.

 

فعالیت کانون یاسین در طرح ملی فهما را چگونه ارزیابی می کنید؟

از سال 1398 کانون یاسین در طرح ملی فهما فعالیت داشته است و با کسب چهارده هزار امتیاز روستای دره بید در شهرستان فریدن رتبه ی دوم و در بین روستاهای شهرستان رتبه اول را کسب کرده است. متاسفانه به علت قطعی اینترنت در سال گذشته برخی گزارش ها و اقدامات صورت گرفته در سامانه فهما ثبت نشد.

 

برخی از مساجد و کانون ها امکانات مالی لازم را برای اجرای طرح های مختلف ندارند. کانون یاسین در این مورد چه راهکاری را ارائه کرده است؟

کانون یاسین از سال 1392 با رویکرد درآمدزایی در جهت رفع نیازهای مالی کانون در کنار تامین نیازهای مردم روستا فعالیت خود را شروع کرده است؛ این فعالیت ها شامل برپایی نمایشگاه های لوازم التحریر، تهیه دستگاه پرس، منگنه کتاب و دستگاه چاپ رنگی در جهت راه اندازی خدمات کامپیوتری، تولید زیورآلات با طرح های فرهنگی، تولید دستکش یکبار مصرف، راه اندازی خانه ورزش و گیم نت می باشد.

همچنین مشارکت شورای فرهنگی روستا در برگزاری برنامه های کانون علاوه بر افزایش کیفیت در اجرای برنامه ها به کاهش هزینه ها نیز کمک کرده است.

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی راهکار طرح راهکار طرح ملی راهکار رویداد ملی فهما طرح ملی فهما طرح پایتخت فهما سامانه فهما فریدن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شیوع ویروس کرونا فعالیت های کانون کانون یاسین روستای دره بید اجرای طرح ملی خانواده ها فعالیت ها برنامه ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت