Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:50:46 GMT

ظرفیت های اقتصادی اوقاف البرز به میدان آمده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۸۱۰۶

ظرفیت های اقتصادی اوقاف البرز به میدان آمده است

ٰبهروز عاشری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد جدید  سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این است که از ظرفیت عظیم موقوفات و بقاع متبرکه برای حل مشکلات جامعه به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سیاست گذاری های جدید خود به اجرای برنامه هایی می پردازد که منجر به احیا و بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به همین منظور سازمان اوقاف و به تبع آن ادارت کل اوقاف استان ها در مسایل پایه ای علم،‌دانش، کشاورزی، دانش بنیان و دیگر مواردی که دشمنان، کشور ما را دچار مشکل کرده اند برای رفع آن ها از ظرفیت موقوفات استفاده می کند.

عاشری افزود: اداره کل اوقاف وامور خیریه استان البرز از سال گذشته سیاست اصلی خود را در راستای احیا و بهره وری موقوفات متبرکه قرار داده که باعث حفظ و احیا موقوفات می شود ضمن اینکه تحقق این سیاست ها از رسالت های اصلی اوقاف در تولیت موقوفات که همان اجرا و توسعه امینانه نیات واقفین خیراندیش خواهد بود، می باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ساختاری در سنوات گذشته در راس سازمان با عنوان معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه ایجاد شده که در استان ها نیز همین معاونت را داریم که مجزا از سایر فعالیت های این سازمان در زمینه ثبت موقوفات جدید و امور اوقافی و اجاره موقوفات نقش تاثیرگذار در شرایط به روز امروزی که همان احیا و بهره وری و پرداختن به سرمایه گذاری در بخش موقوفات هست را می پردازد.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان داشت: برای رسیدن به این اهداف برنامه ها و پروژه هایی را از سنوات گذشته شروع شده که هم اکنون بهره برداری و یا در حال اقدام است.

وی از جمله پروژه هایی که به بهره برداری رسیده اند را پروژه فرهنگی ورزشی تفریحی استخر امامزاده محمد (ع)‌حصارک، مرکز فرهنگی امامزاده طاهر (ع) مهرشهر، شبستان الحاقی امامزاده حسن (ع)‌ کرج و همچنین نصب و به بهره برداری رساندن پنل های خورشیدی عنوان کرد.

عاشری به بهره برداری از چهار پروژه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های اخیر سازمان که می تواند به عواید دار کردن بقاع متبرکه و موقوفات بپردازد از طریق انرژی های خورشیدی کوچک مقیاس است که هم به صرفه جویی در استفاده از انرژی های فسیلی و جلوگیری از آلایندگی از طریق این انرژی ها کمک کند و هم به فرهنگ ایجاد انرژی های پاک همت بگمارد.

وی اضافه کرد: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با حضور خود در این مجموعه از سال گذشته، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به نقطه اتکای درون و ظرفیت های درون جامعه و اقتصاد مقاومتی بر اجرای این گونه پروژه ها همت گمارده به همین منظور این پروژه ها را در سامانه اقتصاد مقاومتی کشور به ثبت رسیده است.

وی به ارایه مشخصات این نیروگاه های خورشیدی پرداخت و گفت: این نیروگاه ها که در هفته وقف امسال به بهره برداری رسیده و به شبکه متصل شدند شامل نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی امامزاده عبدالله (ع) محمدشهر،  نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی آستان مقدس امامزاده قاسم (ع)ماهدشت، نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلوواتی آستان مقدس امامزاده محمد (ع)‌ حصارک و نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی آستان مقدس امامزاده طاهر (ع)‌مهرشهر کرج است.

عاشری همچنین به دیگر پروژه های اقتصادی و علمی اوقاف در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: پروژه احداث باغ ۹ هکتاری مزرعه خرم آباد اشتهارد، پرورش قارچ و داروهای گیاهی و پروژه تجاری  آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج ، احداث مجتمع فرهنگی تفریحی و ورزشی کردان از شاخص ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی از لحاظ ایجاد اشتغال، تولید مولد و رفع سرانه و نیازهای منطقه می باشند.

وی ساخت کارخانه آب آشامیدنی در موقوفه دهقانی و غیاثی، پرورش قارچ و گیاهان دارویی در موقوفه علی محمد تنکمان نظرآباد و ساخت کارخانه نوآوری در موقوفه سیداحمد میرسپاهی (لیستر) در باغ عقیق کرج را از دیگر موفقیت های اوقاف در به کارگیری ظرفیت های موقوفات دانست.

معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: کارخانه نوآوری در موقوفه لیستر با مشارکت شرکت های دانش بنیان و علوم های تک می باشد که به شکل عملیاتی آغاز شده است.

وی افزود: فاز اول این کارخانه با مشارکت پنج شرکت دانش بنیان آغاز شده است.

عاشری از دیگر این پروژه ها را پروژه ضایعات نخاعی و رسیدن به داروی تولید ترمیم ضایعات نخاعی دانست و اظهار داشت: در این پروژه ها به نوعی پیوند بین موقوفات و علوم دانش بنیان هستیم.

استان البرز دارای ۱۰۰ امامزاده در ۸۵ بقعه متبرکه و یک هزارو۶۰۰ موقوفه و بیش از ۱۶ هزار رقبه است.

برچسب‌ها اداره كل اوقاف و امور خيريه استان البرز صفحات خورشیدی استان البرز وقف پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صفحات خورشیدی استان البرز وقف صفحات خورشیدی استان البرز وقف اخبار کنکور امور خیریه استان البرز آستان مقدس امامزاده اوقاف و امور خیریه نیروگاه خورشیدی بهره برداری بقاع متبرکه دانش بنیان کل اوقاف بهره وری انرژی ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳