Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه «اهداء خون در ساعت‌های بعدازظهر بیشتر است»، گفت: تنها پایگاه اهداء خون امام رضای مشهد در ساعات بعدازظهر باز است و به دلیل کمبود نیرو نمی‌توانیم در نوبت عصر پذیرای اهداکنندگان خون در دیگر پایگاه‌ها باشیم.

مجید عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه «اهداء خون از ابتداء پاییز ۲۵ درصد نسبت به گذشته کمتر شده است»، اظهار کرد: دو روزی است که وضعیت ذخایر خونی استان با اطلاعیه‌ها و حضور مردم فرهیخته در حال بهتر شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام از طریق سایت کم بوده  و بیشتر اهداکنندگان حضوری مراجعه می‌کنند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های اهداء خون ایمن است. ما مرکز درمانی نیستیم. کسی که به پایگاه اهداء خون مراجعه می‌کند باید از هر لحاظی ایمن باشد. در بدو ورود آزمایشات لازم از مراجعه کنندگان گرفته می‌شود. روزانه پرسنل نیز کنترل می‌شوند. اهداکنندگان با اطمینان خاطر برای اهداء خون مراجعه کنند.

 مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در پاسخ به گلایه برخی مراجعان مبنی بر اینکه «از مراجعه کنندگان خانم در یکی از پایگاه‌های اهداء خون از ساعت ۱۱ صبح به بعد خون گرفته نمی‌شود، حتی اگر فرد نوبت اینترنتی داشته باشد»، اظهار کرد: کارمند و مسئول پذیرش این پایگاه خون اشتباه کرده‌اند و این مسأله صحت ندارد. من از مراجعه کنندگان و مراجعه کننده‌ای که با چنین برخوردی مواجه شده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: مسئول پذیرش در این پایگاه اجازه چنین کاری ندارد. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونایی فعلی، اولویت ما بر این است که نوبت دهی برای انتقال خون اینترنتی باشد تا اهدا کنندگان با خاطر آسایش و آرامش به پایگاه‌های اهداء خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه «هدف ما از نوبت دهی اینترنتی این است که از رفت‌وآمد و ازدحام در شرایط فعلی جلوگیری کنیم»، عنوان کرد: نباید مسئول پذیرش این پایگاه با کسی که نوبت اینترنتی برای اهدا گرفته و قوانین را رعایت کرده، این‌طور رفتار کند. این نوع رفتار با مراجعه کننده جای نگرانی دارد.

عبداللهی ادامه داد: اولویت باید به کسی داده شود که نوبت اینترنتی گرفته و قوانین را رعایت کرده است. مسأله گذاشتن تخت اختصاصی برای خانم و آقا مهم نیست. در میان تخت‌ها فاصله وجود دارد چه بسا مسئول این پایگاه می‌توانست با گذاشتن یک برانکارد در کنار تخت‌ها، کار خون‌گیری را انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه اولویت تخت‌های اهداء خون با فردی است که نوبت اینترنتی گرفته است، اما نباید به کسی که آمده خون خود را اهدا و به نوعی ایثار می‌کند گفته شود «برو فردا بیا».

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم. مسئول پذیرش این پایگاه اجازه چنین کاری نداشته و ندارد. مسئول این پایگاه باید از افرادی که به صورت حضوری اقدام کرده‌اند، عذرخواهی کرده و اولویت تخت را برای مراجعه کننده با نوبت اینترنتی بدهد.

عبداللهی تشریح کرد: تنها پایگاه اهداء خون امام رضای مشهد در ساعات بعدازظهر باز است. ما به دلیل کمبود نیرو نمی‌توانیم در نوبت عصر پذیرای اهداکنندگان خون در دیگر پایگاه‌ها باشیم. پایگاه اهداء خون امام رضا هر روز تا ساعت ۷ عصر پذیرای اهداءکنندگان است. اهداء خون در ساعت‌های بعدازظهر بیشتر است.

وی بیان کرد: کمبود نیرو سبب شده که ما پذیرای اهداکنندگان خون در ساعات عصر در دیگر پایگاه‌های خون نباشیم. من مجددا از مردمی که با چنین برخوردی مواجه شدند، عذرخواهی می‌کنم. مردم می‌توانند شکایات خود را طی تماس با ما اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهدا خون سازمان انتقال خون اهداکنندگان خون مدیرکل انتقال خون پایگاه اهداء خون نوبت اینترنتی اهداء خون مراجعه کنند خراسان رضوی مسئول پذیرش پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران و سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو از ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیمارستان فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/ تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان

«سمینار هماهنگ کنندگان اهدای عضو» با حضور دکتر ناصر سیم فروش، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضایی، دکتر دهقانی و دکتر حمیدرضا غلامرضایی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حدود ۳۰۰ نفر از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در بیمارستان فرهیختگان گرد هم آمدند.

اهداء عضو در ایران به دو صورت انجام می پذیرد از «اهداء کننده زنده» و «از اهداء کننده مرگ مغزی». اهدای ارزشمندی که در تراز بخشیدن حیات و زندگی به انسانهاست و فراتر از هر بخششی است. سمینار «هماهنگ کنندگان اهدای عضو» تشکیل شده از کسانی هستند که در این مسیر خیر گام برداشته اند و هماهنگی بین اهداء کنندگان عضو و خانواده های آنها را ایجاد و تسهیل می نمایند و که بخش مهمی در فرایند پیوند عضو محسوب می شود.

البته در روزهای آتی نیز در خصوص هماهنگی با گیرندگان اهدا عضو نیز مباحثی ادامه خواهد داشت.

بخش دیگر مربوط به کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران» در روز چهارشنبه قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان نفرولوژی و پیوند کلیه خواهد بود. کسانی که عمر گرانبهای خود را صرف درمان و آموزش و تعلیم و تربیت در این حیطه کرده اند.

در تمامی روزهای این مراسم -تا ۷ اردیبهشت ماه- مسائل علمی و به روز در حوزه های نفرولوژی، اورولوژی، پیوند کلیه در پنل های مختلف توسط اساتید ارائه می شود. شرکت در این همایش رایگان بوده و دارای امتیاز بازآموزی است. افراد برای ثبت نام می توانند به سامانه آموزش مداوم پزشکی کشور با شناسه بازآموزی ۱۹۸۴۰۶ اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1228352 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان