Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آنوش رحام، کارشناس بازرگانی درباره طولانی شدن تخصیص ارز به کالا‌های اساسی گفت: یک بخشی از این موضوع دلیل فنی دارد که طبق اعلام معاون فنی گمرگ اعلام کرد، بانک‌های عامل اسنادی را می‌خواهند که تهیه آن‌ها بیش از اندازه زمانبر است و زمان لازم برای تخصیص ارز را طولانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: تخصیص ارز به معنی تحویل آن نیست، بعد از این مرحله باید تامین ارز و سپس ثبت سفارش صورت بگیرد.

رحام بیان کرد: به دلیل شرایط ارزی که به وجود آمد، هر دستگاه موضوعات خود را شناسایی کرد و رویه‌های جدیدی را ارائه داد؛ متاسفانه یک رویه کلی که بخواهد شناسایی کند که در شرایط فعلی چطور می‌توان زنجیره تامین کالا‌های اساسی را تسهیل کرد دیده نشد و مقررات سختگیرانه است.

وی گفت: چیزی که تا هم اکنون دیده شده، دستگاه‌ها در تلاشند تا کالا‌ها زودتر ترخیص شوند، اما اشتباهاتی هم داشته اند به عنوان مثال هزینه‌های بندری را به جای اینکه افزایش دهند تا کالا در بندر متوقف نشود، با یک مصوبه اشتباه کاهش دادند.

این کارشناس بازرگانی بیان کرد: در این مصوبه بیان شد که کالا‌های اساسی در بندر بعد از ۳۰ روز تخفیف می‌گیرند، با همین مصوبه اشتباه عملا بنادر به محل مطلوبی برای دپوی کالا تبدیل شدند.

وی تاکید کرد: به واردکننده نیز این فرصت داده شد که در بندر هزینه کمتری پرداخت کند که آن نیز بعضا از جیب بخش خصوصی ترمینال دار‌های بندری پرداخت می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای اساسی وزارت صمت کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است