Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مجید صحراگرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تأسیس مرکز رشد و خانه نخبگان ناحیه مقاومت بسیج الغدیر سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ با همکاری آموزش و پرورش لواسان، بیان کرد: همانطور که حضرت آقا در بیانیه گام دوم نسبت به اهمیت مسئله علم و پژوهش تاکید بسیار زیادی داشتند و فرمودند « دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست‌ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم، اما مؤکداً به نیاز کشور به جوشاندن چشمه دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم؛ سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدت بیمناک است ناکام سازید».

معاون جهاد علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ خاطر نشان کرد: به منظور محقق کردن فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، تاکنون ٧ مرکز رشد در سطح نواحی تهران بزرگ با هدف تبدیل علم به فناوری و افزایش شرکت های دانش بنیان تأسیس شده است که در اقدامی دیگر توسط معاونت علمی پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت بسیج الغدیر در لواسان با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی، مرکز رشد و خانه نخبگانی در حال تأسیس است که با راه اندازی آن، یک اتفاق مبارک در حوزه علم و دانش رقم خواهد خورد.

صحراگرد ادامه داد: ان شاالله دوستان علاوه بر فعال کردن این مراکز، در حال فعال کردن پایگاه های علمی با سازمان بسیج دانش آموزی هستند که به این مهم، کمک بسزایی خواهد کرد. برایشان آرزوی توفیق روز افزون در مسیر پربرکت انقلاب اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی خواهیم کرد.

کد خبر 5073510

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری هفته بسیج بسیج دانش آموزی سپاه محمد رسول الله تهران مرکز رشد ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان واکسن کرونا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان دولت الکترونیک امنیت سایبری شرکت اسپیس ایکس هکرها فضای مجازی استارت آپ شبکه اجتماعی تیک تاک مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد