Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:51:55 GMT

فضانوردان همراه با عروسک خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۵۳۵۱

فضانوردان همراه با عروسک خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

‍‍‍‍‍‍

کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس چهار فضانورد را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. طی این سفر فضانوردان عروسکی موسوم به "بیبی یودا"(Baby Yoda) را با خود به همراه داشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، کپسول کرو دراگون ساعت ۱۱ شب دوشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(۷:۳۰ امروز به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماموریت ۴ فضانورد عروسکی موسوم به "بیبی یودا" با خودشان برده بودند. شخصیت عروسکی کودک که در اینترنت و توسط طرفداران به صورت گسترده به اسم بیبی یودا(Baby Yoda) شناخته شده‌ است، یک شخصیت خیالی داستانی در سریال اینترنتی وسترن فضایی است که داستان آن در دنیای جنگ ستارگان رخ می‌دهد. آنها از این عروسک به عنوان "شاخص گرانش صفر" مأموریت استفاده کردند تا تایید شود که سفینه فضایی در مدار است و تحت یک محیط ریزگرانش قرار دارد.

وقتی کرو دراگون از موشک فالکون ۹ خود جدا شد، می‌شد حرکت عروسک را در حالی که چهار فضانورد با خیال راحت در محوطه کابین خلبان قرار گرفته بودند، مشاهده کرد. طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند. فضانوردان طی این ماموریت، فضاپیمای کرو دراگون خود را که نام آن را "تاب آوری"(Resilience) نامیده‌اند برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کردند.

البته این نخستین بار نیست که فضانوردان از عروسک برای نشان دادن گرانش صفر استفاده می‌کنند چرا که در ماموریت کرو دراگون ماه مه سال جاری نیز داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن "(Robert L. Behnken) یک عروسک دایناسوری به همراه خودشان به فضا برده بودند. این عروسک به عنوان یک شاخص "گرانش صفر" به فضا رفت. هنگامی‌ که این عروسک در شرایط جاذبه صفر قرار گرفت، در کپسول دراگون شروع به معلق شدن کرد. به این ترتیب فضانوردان متوجه شدند که فضاپیمای دراگون محدوده کشش جاذبه‌ای زمین را ترک کرده‌ است. اسم این دایناسور "تریمور"(Tremor) بود و از گونه دایناسور " آپاتوسور" بود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي ایستگاه فضایی بین المللی کرو دراگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان مردمی دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه، با ثبت نزدیک به بیست میلیون رأی در شبکه شاد مشخص شدند و نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی جشنواره اعلام شد.

آئین اختتامیه دومین جشنواره عروسک‌خونه شب گذشته به صورت اختصاصی از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد که بیش از ۴۵۲ هزار کاربر شاهد این برنامه بودند.

۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند. بر اساس آرا مردمی، نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی اعلام شد.

همچنین، نمایش‌های «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» و «کفشدوزک بداخلاق» به ترتیب با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۱ میلیون و ۸۷ هزار رأی به عنوان آثار دوم و سوم انتخاب شدند.

بیش از یک میلیون کاربر عضو کانال ویژه عروسک‌خونه در شبکه شاد هستند و در زمان رأی‌گیری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار رأی برای انتخاب آثار برگزیده ثبت شده است.

در کنار مراسم اختتامیه، مسابقه ویژه‌ای برای بینندگان پخش زنده طراحی شدکه کاربران می‌توانستند با پاسخ به سوال در قرعه‌کشی پنج دستگاه تبلت شرکت کنند.

شبکه شاد بخش ویژه عروسک‌خونه را همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد تا علاوه بر تماشای نمایش‌های مختلف بتوانند، بهترین آثار مردمی را انتخاب کنند.

کد خبر 6091347 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند