Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:17:08 GMT

محرک داخلی‌سازی خودرو، پرداخت مطالبات است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۵۷۵۵

محرک داخلی‌سازی خودرو، پرداخت مطالبات است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ رضا رحمانی وزیر پیشین صمت همراه با اوج‌گیری تحریم‌های بین‌المللی و توقف واردات قطعه به کشور نهضت داخلی‌سازی خودرو را کلید زد، این در شرایطی است که تاکنون چهار میز برگزار شده و در سال جاری نیز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.حال روز گذشته در نشست رسانه‌ای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مسوول کمیته ساخت داخل در اظهار نظری عنوان کرد که از ابتدای برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو تاکنون، ۸۶ میلیون دلار داخلی‌سازی قطعات خودرویی محقق شده است حال آنکه ۳۴۰ میلیون دلار داخلی‌سازی انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در نشست دیروز موافقت مدیران ارشد بانک مرکزی با خواسته فعالان قطعه‌ساز برای استفاده از ارز اشخاص برای ترخیص قطعات و مواد اولیه دپویی در گمرک نیز مطرح شد.

عدم ترخیص به موقع قطعات و مواد اولیه از گمرک به دلیل تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی همواره مورد انتقاد فعالان قطعه‌ساز بوده است. آنها رشد تولید محصولات ناقص توسط خودروسازان را در همین راستا عنوان می‌کردند و بارها از مسوولان ارشد بانک مرکزی می‌خواستند تا مجوز استفاده از ارز اشخاص برای ترخیص قطعات را به آنها بدهند. خواسته‌ای که پیش از این از سوی مدیران ارشد سیاست‌گذار پولی و مالی کشور به دلایلی مورد قبول قرار نمی‌گرفت.

البته آن طور که عنوان شد در شرایطی این پیشنهاد مورد موافقت مسوولان ارشد بانک مرکزی قرار گرفته که هنوز لیست قطعات و مواد اولیه‌ای که توسط وزارت صمت تهیه شده و در اختیار سیاست‌گذار پولی کشور قرار گرفته ناقص است و همچنان بخش زیادی از قطعات و مواد اولیه دپویی گمرک را شامل نمی‌شود. در این نشست علی نادری عضو هیات مدیره انجمن با اشاره به میزان بدهی شرکت‌های خودروساز به قطعه‌سازان گفت: در حال حاضر طلب قطعه‌سازان به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ سررسید شده است. این فعال قطعه‌ساز دلیل ناتوانی خودروسازان در پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان را نبود نقدینگی کافی در این شرکت‌ها به دلیل حضور دولت در پروسه قیمت‌گذاری عنوان می‌کند.

محمد شهپری نیز با اشاره به چالش تامین مواد اولیه از منابع داخلی برای شرکت‌های قطعه‌ساز گفت: شرکت‌های تولید‌کننده فولاد، مس، آلومینیوم و همچنین پتروشیمی‌ها به‌رغم اینکه دولتی هستند محصولاتشان به هیچ وجه مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شود و فعالان قطعه‌ساز مجبور هستند این بخش از مواد اولیه خود را با قیمت‌های جهانی تهیه کنند اما خودرو که از همین مواد اولیه تولید می‌شود مشمول قیمت‌گذاری دولتی است.

شاپور سامعی فعال قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با اشاره به چالش سرمایه در گردش شرکت‌های قطعه‌ساز گفت: وقتی قطعه‌سازان به خودروسازان مراجعه می‌کنند برای دریافت طلب‌های سررسیده شده با این پاسخ مواجه می‌شوند که نقدینگی نداریم و فعالان قطعه‌ساز را به سمت سیستم بانکی برای پرداخت بدهی خود از مسیر خرید دین سوق می‌دهند. وی ادامه می‌دهد که بانک‌ها ۲۰ درصد از رقم فوق را تا روز آخر نزد خود نگه می‌دارند و ۱۸ درصد را نیز به‌عنوان سود مصوب بانک مرکزی در بدو امر کسر می‌کنند در نتیجه قطعه‌سازی که ۱۰۰ میلیارد تومان از این مسیر مطالباتش را دریافت کرده است عملا ۶۲ میلیارد تومان دریافت می‌کند، این در حالی است که چالش نبود سرمایه در گردش باعث می‌شود فعالان قطعه‌ساز امکان سفارش‌گذاری برای مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را نداشته باشند.

این فعال قطعه‌ساز ادامه می‌دهد: در حالی‌که وزارت صمت توانایی رایزنی برای تامین ارز مورد نیاز تولید را ندارد وزیر صمت بحث واردات را مطرح می‌کند اما مشخص نمی‌کند که ارز مورد نیاز واردات قرار است از چه کانالی تامین شود.

پربیننده ترین ثبت نام سایپا ادامه دارد +لینک ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) قرعه کشی ایران خودرو +لینک اسامی ثبت نام خودرو سایپا (فرصت پایانی) ثبت نام خودرو (سایپا و ایران خودرو آبان ۹۹)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو خودروسازان قیمت خودرو تولید خودرو قطعات خودرو سهام عدالت قطعات و مواد اولیه میلیارد تومان قطعه سازان بانک مرکزی داخلی سازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟

تمام لوازم جانبی چانگان cs35 که در فروشگاه آکویدک مشهد عرضه می‌ شوند اصل و شرکتی هستند. کد فنی اختصاصی بر روی تمام لوازم جانبی و قطعات یدکی این خودرو قرار گرفته تا با خیالی آسوده خرید خودرو از فروشگاه آکویدک انجام دهید.

چرا لوازم یدکی چانگان cs35 را از آکویدک خریداری کنیم؟

فروشگاه آکویدک مشهد به عنوان بهترین فروشگاه قطعات یدکی خودروهای چینی تلاش کرده که نیازهای شما را به بهترین شکل پاسخ دهد. فاکتورهای مختلفی وجود دارند که فروشگاه ما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌ کنند.

امکان خرید آنلاین و حضوری

علاوه بر اینکه امکان خرید لوازم یدکی چانگان cs35 در مشهد به صورت حضوری وجود دارد، در هر نقطه‌ ای از کشور می‌ توانید تقاضای خود را به صورت اینترنتی برای خرید قطعه مورد نظر ارائه دهید.

خرید قطعات اصلی با بهترین قیمت

تمام لوازم جانبی چانگان cs35 که در فروشگاه آکویدک مشهد عرضه می‌ شوند اصل و شرکتی هستند. کد فنی اختصاصی بر روی تمام لوازم جانبی و قطعات یدکی این خودرو قرار گرفته تا با خیالی آسوده خرید خودرو از فروشگاه آکویدک انجام دهید.

ارسال در سریع‌ ترین زمان

پس از تکمیل فرآیند خرید لوازم یدکی چانگان سی اس 35، در سریع‌ ترین زمان ما قطعه خریداری شده را ارسال خواهیم کرد.

تضمین کیفیت و اصالت کالا

گارانتی و خدمات پس از فروش قطعات خودروی چانگان cs35 از جمله خدماتی به شمار می‌ رود که ما در فروشگاه آکویدک خود را موظف به ارائه آن می‌ دانیم. هنگامی که قطعه مورد نظر را خریداری کنید، در صورت بروز هرگونه ایراد ما خود را موظف به تعویض قطعه یا پس گرفتن آن می‌ دانیم.

تنوع محصولات

کیفیت قطعات و اصل بودن

آسانی سفارش

پاسخگویی ۲۴ ساعته

خرید عمده و بدون واسطه

مشاوره رایگان برای خرید قطعات یدکی

استعلام و پیگیری قطعات کمیاب

مشخصات کلی و عمومی خودروی چانگان:

خودروی چانگان cs35 از جمله خودروهایی به شمار می رود که توانسته است در بازار چین نظر خریداران را به خود جلب کند. با توجه به استقبال بالای خریداران از این خودرو در نقاط مختلف جهان مسئولان شرکت سایپا نیز تصمیم به عقد قرارداد با این برند گرفته و کراس اوور کامپکت را در اختیار علاقه مندان به خودروهای چینی کشورمان قرار داده است. با توجه به تحریم‌ هایی که علیه صنعت خودروسازی ایران وضع شد، عرضه این خودرو از حدود ۴ سال قبل در کشورمان نیز متوقف گردید. به همین علت خودروهای کارکرده چانگان cs35 را در بازار مشاهده می‌ کنیم. از جمله مشخصات چانگان سی اس 35 می‌ توان به بهره‌ مندی از یک طراحی ساده و هماهنگ اشاره نمود. طراح به خوبی توانسته از عنصر سادگی کمک گرفته و یک خودروی کراس اوور کامپکت را روانه بازار نماید. در داخل کابین این خودرو نیز ترکیب المان‌ های قدرتی و شاخصه‌ های فانتزی به گونه‌ ای است که نظر تمام سلایق را می‌ تواند جلب بکند. از جمله مشخصات فنی این خودرو می‌ توان به بهره‌ مندی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ اشاره کرد. یک خودرو با حجم 1. 6.لیتر که می‌ تواند در بهترین حالت ۱۱۳ اسب بخار را تولید نماید. علاوه بر این میزان گشتاور تولید شده توسط این خودرو نیز ۱۶۰ نیوتن متر است. شاید در نگاه اول تصور کنید که این قدرت چندان زیاد نیست. با این حال وزن نسبتا سبک خودرو سبب می‌ شود که عملکردی عالی از موتور آن دریافت کنید. یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته بر روی این خودرو قرار دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

کد خبر 749449

دیگر خبرها

  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری