Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو»، گفت: «دولت آمریکا و اروپا باید به طور مشترک در زمینه رسیدگی به اقدامات ترکیه در خاورمیانه طی چند ماه گذشته اقدام کنند».

پمپئو، با اشاره به حمایت اخیر ترکیه از آذربایجان در درگیری قره باغ و همچنین اقدامات نظامی در لیبی و مدیترانه، گفت: «امانوئل ماکرون و من موافقیم که اقدامات اخیر ترکیه بسیار تهاجمی بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو با اشاره به اقدامات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت: «اروپا و آمریکا باید با هم همکاری کنند تا اردوغان را متقاعد کنند که چنین اقداماتی به نفع مردم او نیست».

پمپئو گفت که افزایش استفاده از توانایی نظامی ترکیه نگران کننده است. پومپئو در مورد اینکه آیا ترکیه باید ناتو را ترک کند یا خیر، اظهار نظری نکرد. ترکیه در پایگاه هوایی اینجرلیک میزبان نیرو‌های نظامی آمریکا است.

پمپئو به در گفت‌وگو با این نشریه فرانسوی این را هم گفت که دولت آمریکا هنوز هم اقدامات خود برای حفظ فشار بر ایران را ادامه می‌دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر دوره‌ای خود به منطقه، در ترکیه هم توقف خواهد داشت.

عملیات حفاری و اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه از سوی ترکیه طی ماه‌های اخیر موجب نگرانی اتحادیه اروپا شده، بروکسل خطاب به آنکارا هشدار داده که اگر الگوی رفتاری خود در شرق دریای مدیترانه و همچنین مداخله در اوضاع داخلی لیبی را تغییر ندهد، آنگاه با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو امانوئل مکرون خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ و رئال مادرید از دقایقی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم‌دیگر می‌روند. هربرت هاینر در مصاحبه با نشریه بیلد با تمجید از رئال مادرید اعلام کرد که آنها در پروژه بازسازی تیم، به جای مادریدی‌ها، از گذشته خودشان الگو می‌گیرند.

او ابتدا در مورد بازی امشب گفت: «من بازی را به‌عنوان یک ال‌کلاسیکو در سطح اروپا توصیف می‌کنم. هیچ دیداری تاکنون در تاریخ لیگ قهرمانان بیشتر از این دیدار تکرار نشده است. اگر جام ملت‌های اروپا را هم در نظر بگیریم، فکر می‌کنم ۲۶ بار با هم بازی کرده‌ایم. ما ۱۲ بار برده‌ایم، رئال ۱۱ بار. بنابراین بازی این دو تیم همیشه هیجان‌انگیز است. رئال در تمامی سه دیدار اخیر برنده شده بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که امروز موفق به تغییر وضعیت می‌شویم.»

رئال در چند سال اخیر موفق به انجام کاری شده که بایرن هم باید آن را انجام دهد: بازسازی تیم. آیا باشگاه شما می‌تواند چیزی از آنها بیاموزد؟

ما همیشه به آنچه دیگران انجام می‌دهند نگاه می‌کنیم تا از آنها یاد بگیریم. اما بایرن در دهه‌های اخیر بارها موفق به بازسازی تیمش شده. مطمئناً دوباره هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

با توجه به فرم تیم‌ها و آمادگی بازیکنان رئال، به‌نظر می‌رسد آنها شانس بیشتری داشته باشند، نظرتان چیست؟

تیم ما در دیدارهای اخیر عالی بازی کرده است، هم در برابر آرسنال و هم در لیگ. با وجود مصدومانی که داریم، تیم در چند هفته گذشته خوب کار کرده است که این موضوع باعث افزایش اعتمادبه‌نفس من و تیم شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا