Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای پویش ملی نقش زنان در پیشگیری از سوانح ترافیکی، تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در راستای پویش ملی نقش زنان در پیشگیری از سوانح ترافیکی، تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیده معصومه دستغیب»، امروز (سه شنبه 27 آبان) در جلسه انعقاد تفاهم نامه ضمن تشکر از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس به دلیل توجه به موضوع نقش خانواده و فعالیت های فرهنگی در خانواده، گفت: مهم ترین هدف این تفاهم نامه آگاه سازی خانواده ها نسبت به ابعاد مختلف سوانح و تصادفات است که اثرات جسمی، روحی و اجتماعی بسیار وسیع و گسترده ای دارد و اگر خانواده ها از اثرات آن مطلع باشند به طور یقین این موضوع به شکل جدی تری مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر کل امور بانوان و امور خانواده استانداری فارس بر نقش مهم زنان بر آموزش و تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: آگاه سازی و افزایش تاب آوری و اصلاح فرهنگ رفتاری در رانندگی باید در خانواده انجام گیرد و در این راستا باید اقدام های عملی صورت پذیرد و در این راستا زنان و مادران مهم ترین نقش را در تعلیم و تربیت دارند و به خوبی می توانند برای اصلاح فرهنگ ترافیک در جهت کاهش تصادفات رانندگی مهم ترین فعالیت ها را انجام دهند.

وی اظهار داشت: از تمام ظرفیت های حوزه بانوان و خانواده به ویژه سمن ها، مدرسان طرح تاب آوری، انجمن مددکاری فارس، مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی و فرمانداریها و مدیران زن و برنامه های خانواده در رسانه ملی در جهت آموزش های موثر و فعالیت های فرهنگی در پیشگیری از سوانح بهره گیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همانطور که امروزه در جامعه به موضوع سفر و گردشگری توجه می شود و برنامه های وسیعی در این زمینه صورت می گیرد باید به موضوعات و برنامه های فرهنگی سفر و گردشگری نیز توجه شود و بودجه برای اصلاح فرهنگ رانندگی در سفرهای تفریحی و کاری اختصاص یابد.

  پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمل و نقل و راهداری فارس راهداری فارس استانداری فارس شیراز کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خانواده استانداری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز