Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-جلسه شورای سوادآموزی استان قم برگزار و از لزوم شناسایی کارگران بی‌سواد، تشویق کارمندان و فرهنگیان در شناسایی افراد بی‌سواد و شکل‌گیری یک بانک اطلاعاتی دقیق تأکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه شورای سوادآموزی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد و شش مصوبه مهم در مورد همراهی نهادهای مردمی، اجرای طرح سوادآموزی در محلات و ایجاد پایگاه‌های محلی، شناسایی کارگران بی‌سواد در کارگاه‌های کمتر از ده نفر، تشویق کارمندان و فرهنگیان در شناسایی افراد بی‌سواد و سوادآموزی و شکل‌گیری یک بانک اطلاعاتی دقیق به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم در شناسایی افراد بی‌سواد، اعلام فراخوان عمومی از طریق سامانه‌های اطلاع‌رسانی و رفاهی است و باید فراخوان عمومی اعلام شود.

حسین غریب تصریح کرد: عمده بی‌سوادان در میان کارگرها، شامل نیروهای ساده با توان جسمی موردنیاز است و ممکن است کارفرمایان انگیزه‌ای برای ارائه آمار نداشته باشند و بهتر است برای شناسایی کارگران بی‌سواد در ابتدا افرا باسواد شناسایی و احصا شوند.

لزوم ریشه‌کنی بی‌سوادی در قم

وی با بیان اینکه از دستگاه‌هایی مانند صنعت و معدن و تأمین اجتماعی انتظار می‌رود همکاری لازم را با سوادآموزی داشته باشند و آمار به‌طور شفاف اعلام شود، افزود: قم ام القرای جهان اسلام است و مراکز مهم دانشگاهی و حوزوی در آن فعال هستند و حتی یک بی‌سواد در قم زیاد است و باید با عزمی جدی‌تری ورود پیدا کنیم؛ البته در این راه نیاز به کمک همه دستگاه‌های اجرایی، اصناف و سمن‌هاست.

در این جلسه گزارشی از کلوری مدیر دفتر تسهیل گری توسعه محلی امین‌آباد و معرفی مدیر دفتر تسهیل گری توسعه محلی شهر قائم در مورد احصای بی‌سوادان در مناطق ارائه شد.

مدیر دفتر تسهیل گری توسعه محلی شهر قائم عنوان کرد: در طرح سوادآموزی در محله‌ها متوجه شدیم میانگین حضور در کلاس در میان اتباع بیشتر از ایرانی‌هاست که دارای دلایل مختلفی از جمله اخذ مجوزهای قانونی برای کار و فعالیت دارد.

معرفی تصریح کرد: در سال گذشته در این محله 100 نفر بازمانده از تحصیل در گروه سنی 6 تا 11 سال پایش شد که امسال به 31 نفر رسیده که عمده دلایل مادی و اقتصادی سبب بازماندگی از تحصیل است.

وی با تأکید بر اینکه تعداد افراد بی‌سواد 10 تا 49 سال به‌روزرسانی شد، یادآور شد: البته افرادی هستند که سواددارند اما فاقد مدرک هستند و اعلام بی‌سوادی می‎کنند، در مجموع 111 نفر بی‌سواد مطلق در رده سنی مختلف در محله وجود دارد.

رهاکردن تحصیل توسط سوادآموزان

مدیر دفتر تسهیل گری توسعه محلی شهر قائم ادامه داد: وضعیت هرم سنی جمعیت در این محله عمدتاً جوان و در رده سنی 10 تا 14 سال و سپس 20 تا 24 سال هستند.

وی اظهار داشت: تعدادی از ساکنین در دوره‌های نهضت سوادآموزی ثبت‌نام کردند و یک سال پس از تحصیل دیگر ادامه نداده‌اند.

در این جلسه نماینده‌ای از علوم پزشکی قم در مورد شناسایی و اعلام افراد بی‌سواد از طریق سامانه سیب عنوان کرد: تمامی اطلاعات محرمانه است و منتشر نمی‌شود مگر اینکه مجوزی از سطح کلان دریافت شود.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افراد بی سواد بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود