Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@22:17:33 GMT

این غذاها را هرگز در مایکروویو گرم نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۲۶۶۶

این غذاها را هرگز در مایکروویو گرم نکنید!

ماکروویو یکی از سریع‌ترین راه‌های پختن غذا است؛ اما نباید برای گرم کردن برخی از غذاها از آن استفاده کنیم؛ زیرا مواد غذایی سمی می‌شود.

به گزارش برنا؛ حدود ۳۰ سال پیش مایکروویو برای آشپزخانه‌های ما ساخته شد. نسل‌های جوان حتی نمی‌توانند تصور کنند که بدون ماکروویو چطور می‌شود شکلات داغ یا پاپ کورن درست کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از مایکروویو به اشتباه برای گرم کردن مجدد غذاها استفاده می‌کنیم. مایکروویو غذا را به طور مساوی نمی‌پزد، به این معنی است که هر باکتری حاضر در غذاهای دوباره گرم شده زنده خواهد ماند. سپس به طور مستقیم به تولید سموم سرطان زا کمک می‌کند. برای به حداقل رساندن خطرات مایکروویو، از آن برای طبخ یا گرم کردن این 4 غذا استفاده نکنید:

۱. تخم مرغ آب‌پز

هنگامی که یک تخم مرغ جوشانده در مایکروویو گرم یا پخته می‌شود، رطوبت داخل تخم مرغ یک بخار شدید ایجاد می‌کند، مانند اجاق فشار مینیاتوری، تا جایی که تخم مرغ می‌تواند منفجر شود! حتی ترسناک تر، تخم مرغ می‌تواند در داخل مایکروویو منفجر نشود؛ اما پس از آن یعنی وقتی که درحال پوست کندن تخم مرغ هستید ممکن است در دست شما فوران کند، روی بشقاب  یا حتی در دهان شما نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از تبدیل تخم مرغ به یک بمب بخار، می‌توانید با برش‌های متعدد آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و سپس در ماکروویو قرار دهید یا آن را در ماکروویو قرار ندهید.

۲. شیر نوزاد

بسیاری از مادران جدید، شیر مادر خود را برای استفاده بعدی می‌دوشند، در فریزر می‌گذارند و ذخیره می‌کنند که عالی است، تا زمانی که در مایکروویو دوباره گرم نشده باشد. به همان شیوه‌ای که مایکروویو غذا را به طور ناهموار گرم می‌کند، یک بطری شیر مادر را نیز به طور ناهموار گرم و «نقاط داغ» ایجاد می‌کند که می‌تواند دهان و گلوی نوزاد را به شدت بسوزاند. FDA توصیه می‌کند که شیر مادر بر روی اجاق گاز، یا استفاده از آب داغ دوباره گرم شود. به عنوان یک راه کار، شما می توانید یک فنجان آب در مایکروویو گرم و سپس کیسه یا شیشه‌ی شیر مادر در آن بگذارید.

۳. گوشت‌های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده اغلب حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده‌هایی هستند که عمر مواد غذایی بیشتر کنند. متاسفانه ماکروویو می‌تواند آن مواد نگهدارنده را برای سلامتی شما مضرتر کند. بر اساس تحقیقات مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی، در گوشت‌های فرآوری شده که در ماکروویو گرم می‌شوند، تغییرات شیمیایی مانند کلسترول اکسید شده در این فرایند به وجود می‌آید. یک مطالعه در مجله کنترل مواد غذایی نشان می‌دهد که گرم کردن مجدد گوشت‌های فرآوری شده در ماکروویو، با تابش مایکروویو به محصولات تشکیل‌دهنده‌ی اکسیداسیون کلسترول کمک می‌کند که با توسعه بیماری عروق کرونر قلب مرتبط هستند.

۴. برنج

به گفته آژانس استانداردهای غذایی، برنج گرم شده در ماکروویو گاهی اوقات می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. مسئله با برنج شامل حضور مشترک یک باکتری بسیار مقاوم به نام Bacillus cereus است. گرما این باکتری را می‌کشد؛ اما می تواند اسپورهایی تولید کرده باشد که سمی هستند، بر اساس یافته‌های مجله بین المللی میکروبیولوژی مواد غذایی و به طرز شگفت‌آوری در برابر گرمت مقاوم هستند. تعدادی از مطالعات تایید می‌کنند که وقتی برنج از مایکروویو بیرون می‌آید و در دمای اتاق قرار می‌گیرد، هر اسپور حاوی آن می‌تواند تکثیر شود و در صورت خوردن آن باعث مسمومیت غذایی می‌شود. بی سرئوس نوعی باکتری است که سموم تولید می‌کند. این سموم می‌توانند باعث دو نوع بیماری شوند: یک نوع که با اسهال مشخص می‌شود، و دیگری که سم امتیک نامیده می‌شود و با تهوع و استفراغ مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غذا گرم کردن گوشت های فرآوری شده مواد غذایی شیر مادر گرم کردن تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

به گزارش مشرق، مهدی دادرس از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!