Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با بیان اینکه اسلام راهکارهای خوبی برای مدیریت بلایای طبیعی و انسانی دارد گفت: دولت باید زیرساخت های بهداشت عمومی را از طریق درآمدهای انفال تامین کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی محمد حکیمیان امروز در کنفرانس۲ روزه  بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی  که در حال برگزاری است، گفت: فقها و علمای گذشته با بهره مندی از فقه اجتماعی سوالات و نیازهای مردم در حوزه های مختلف را به خوبی پاسخ داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سوالات و نگرانی های مختلف جهان امروز در خصوص بحران ها و تبعات بیماری کرونا گفت: در شرایط کنونی مردم سوالات زیادی در خصوص وظایف و تکلیف خود و مسئولان دارند و در این زمینه باید شبهات و درخواست های آنها را پاسخ گفت.
حجت الاسلام حکیمیان با تاکید براینکه مردم و دولت در قبال بحران کرونا مسئول هستند، افزود: اسلام به مردم داری، همدلی و نوع دوستی توجه به افراد بحران زده توجه ویژه دارد.
رئیس کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با بیان اینکه فقه و حقوق اسلامی برای حل بحران های بزرگ اجتماعی طرح و برنامه دارد گفت: کرونا یک بحران اجتماعی در بعد جهانی است و باید با بهره گیری از ظرفیت های فقهی و حقوقی اسلام برای این بحران چاره سازی کرد.
اسلام برای مهار بحران های اجتماعی برنامه دارد
وی با اشاره به یکی از آثار حضرت امام خمینی(ره) در خصوص کاربردها و مزایای حکم انفال در فقه اسلامی گفت: امام راحل در کتاب بیع خود به وظیفه دولت اسلامی با استفاده از موضوع انفال اشاره دارد و تاکید می فرمایند که حکومت اسلامی وظیفه دارد که برای تکمیل و توسعه زیرساخت های عمومی کشور از درآمدهای انفال استفاده نماید.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی برای بهره مندی عموم جامعه از مقوله انفال باید برنامه ریزی کنند گفت: دولت اسلامی می تواند با مدیریت درآمدهایی مانند انفال و خمس زمینه بهداشت عمومی فراگیر و عادلانه را فراهم کند.
کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه در قالب سه پنل اصلی  و ۱۸ سخنران و اندیشمند حوزه فقه و حقوق و با حضور اساتید برجسته ای از کشورهای عراق، استرالیا، سوئد و هلند و پذیرش نزدیک به ۵۰ مقاله در سه محور اصلی کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد ملی، کرونا و مسئولیت های اخلاقی در ابعاد ملی  و بین المللی و کرونا و مسئولیت های حقوقی در ابعاد بین المللی توسط گروه فقه و حقوق اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منطقه قم قم بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر