Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح‌های بزرگ اقتصادی هستند از امکانات بی‌بهره باشند، باید سرمایه گذاران طرح‌ها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین این مناطق عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، شامگاه دیروز نشست مجمع نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهوربا هدف بررسی مهمترین نیازها و چالش های استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل پروژه راه آهن بوشهر به شیراز که بعنوان یکی از پروژه های اولویت دار استان مطرح است و مهمترین چالش آن تأمین مالی است مورد بحث قرار گرفت.

پیشنهاد شد؛ که تامین مالی طرح راه آهن در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود و یا پروژه به صورت بیع متقابل به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود.

پیشنهاد ها مورد استقبال معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و جهانگیری گفت به دلیل محدودیت های بودجه، دولت برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه یکی از پیشنهادات مطرح شده را عملیاتی خواهد کرد.

مطرح شد که بنادر استان ظرفیت پذیرش کشتی های پهن پیکر برای تخلیه و بارگیری کالاها را ندارد، در حالیکه می‌توانند براحتی این فرصت را برای صادرات و واردات کشور فرصت بیافرینید!

معاون اول رئیس جمهور متعهد شد دولت با اجرا و پیگیری طرح های توسعه ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلوگرفتن کشتی های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن را فراهم کند.

همچنین با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در جلسه حضور داشت خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی را برای بهبود وضعیت روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد.

ازدیگر دغدغه های مردم استان اجرا و تکمیل فاضلاب برخی از شهرهای استان است که نمایندگان استان درخواست تخصیص بودجه مناسب برای رفع این معضل را داشتند و معاون اول رئیس جمهوراز طرف دولت متعهد گردید با تخصیص منابع مالی، طرح های فاضلاب شهرهای استان تا پایان دولت تکمیل شود.

پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و بر اساس نظر کارشناسی، سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان، استقرار دفاتر شرکت های بزرگ نفتی در استان، ساماندهی موضوع ته لنجی و توسعه شهرک های صنعتی در شمال استان از جمله دغدغه ها و درخواست های نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور، گفت: مردم استان بوشهر بعنوان پایتخت انرژی کشور نباید با برخی محرومیت ها و کاستی ها مواجه باشند و لازم است راهکارهایی برای رفع مسایل و ایجاد رضایتمندی در مردم این استان تدوین شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تأکید بر لزوم عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی سرمایه گذاران طرح ها و پروژه های اقتصادی خاطرنشان کرد: پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح ها و پروژه های بزرگ اقتصادی هستند از امکانات بی بهره باشند و لازم است که سرمایه گذاران این طرح ها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین این مناطق عمل کنند.

دکتر جهانگیری با اشاره به پروژه راه آهن بوشهر و منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل و اجرای این طرح خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه باید به دنبال منابع مالی مطمئن و تکمیل هر چه سریعتر این طرح از طریق فاینانس باشیم چرا که اگر منتظر باشیم تا این پروژه با منابع و بودجه دولت عملیاتی شود، ممکن است به دلیل محدودیت های بودجه، مدت زمان زیادی برای آن سپری شود.

معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد: دولت تلاش خواهد کرد با تخصیص منابع مالی، طرح‌های فاضلاب این شهرها را تا پایان دولت تکمیل کرده و به اتمام برساند.

جهانگیری تصریح کرد: باید با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو گرفتن کشتی‌های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن در این بندر فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی برای بهبود وضعیت روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد.

جهانگیری عنوان کرد: با همدلی و هماهنگی خوبی که میان مسئولان اجرایی استان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تمرکزی جدی بر طرح‌های اصلی استان معطوف شود تا ضمن رفع مسایل و موانع پیش رو، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر استان بوشهر در زمینه‌های مختلف باشیم.

پروژه راه آهن بوشهر در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود/ وعده دولت برای توسعه بنادر استان بوشهر

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در خصوص این نشست به خبرنگاران سپاس، گفت: نشست نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهوربا هدف بررسی مهمترین نیازها و چالش های استان برگزار شد.

عبدالکریم جمیری با اشاره به تکمیل پروژه راه آهن بوشهر به شیراز و توسعه بنادر استان را دو پروژه اولویت دار استان، اظهار کرد: راه آهن بوشهر به شیراز یکی از پروژه های زیرساختی و مهم استان است که از مجموع ۴۵۰ کیلومتر آن ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استان بوشهر قرار دارد.

وی ادامه داد: مهمترین چالش این پروژه تأمین مالی آن است که پیشنهاد شد طرح در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود و یا به صورت بیع متقابل به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال معاون اول رئیس جمهور از طرح های پیشنهادی برای اجرای راه آهن بوشهر به شیراز گفت: به دلیل محدودیت های بودجه، دولت برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه یکی از پیشنهادات مطرح شده را عملیاتی خواهد کرد.

وی درخصوص دغدغه نمایندگان مردم برای توسعه بنادر استان بوشهر گفت: بنادر استان ظرفیت پذیرش کشتی های پهن پیکر برای تخلیه و بارگیری کالاها را ندارد، در این نشست معاون اول رئیس جمهور متعهد گردید دولت با اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو گرفتن کشتی های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن را فراهم کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: در این نشست معاون اول رییس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در جلسه حضور داشت خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی را برای بهبود وضعیت روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد.

جمیری گفت: یکی از دغدغه های مردم استان اجرا و تکمیل فاضلاب برخی از شهرهای استان است که نمایندگان استان درخواست تخصیص بودجه مناسب برای رفع این معضل را داشتند و معاون اول رئیس جمهوراز طرف دولت متعهد گردید با تخصیص منابع مالی، طرح های فاضلاب شهرهای استان تا پایان دولت تکمیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و بر اساس نظر کارشناسی، سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان، استقرار دفاتر شرکت های بزرگ نفتی در استان، ساماندهی موضوع ته لنجی و توسعه شهرک های صنعتی در شمال استان از جمله دغدغه ها و درخواست های نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، استاندار بوشهر گزارشی از آخرین وضعیت استان و طرح های در دست اجرا ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و نیز وضعیت کرونا در این استان پرداخت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه آهن بوشهر به شیراز روستاهای استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور معاون اول رییس جمهور پروژه راه آهن بوشهر مسئولیت اجتماعی تأکید بر لزوم نمایندگان استان سرمایه گذاران شهرهای استان بنادر استان منابع مالی برای توسعه قرار گرفت دغدغه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!