Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در کابل معتقد است با توجه به خارج نشدن کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان و احتمال لغو دستورات ترامپ در دوره رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، مسئله خروج نیروهای این کشور هیاهو برای هیچ است.

«ضمیر کابالوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»در افغانستان امروز چهارشنبه گفت سروصدای زیادی درباره اظهارات «دونالد ترامپ» در خصوص خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود دارد، در حالی که این مسئله بعید است که اوضاع را به شکل قابل توجهی در واقعیت تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کابالوف گفت: ترامپ واقعاً قصد دارد نیروها را بیرون بکشد اما علی‌رغم اظهارات قبلی خود، نه همه آن‌ها را و ۲۵۰۰ نیرو باقی خواهند ماند؛ و بگذار اینطور بگوییم که علاقه‌مندان (به ادامه حضور آمریکا) در کابل امیدوارند بایدن بتواند بعد از روی کار آمدن آن (دستور خروج) را لغو کند. بنابراین هیاهو برای هیچ است.

این دیپلمات روس درباره ادعاهای ناتو در خصوص تضعیف وضعیت امنیتی در افغانستان در نتیجه اقدام ترامپ هم ابراز تردید کرد و گفت: باید از استولتنبرگ (دبیرکل ناتو) پرسید آیا حضور ناتو موقعیت را بهبود بخشیده؟ همه چیز در زمان حضور آن‌ها رخ داده پس بهتر است نورافکن‌ها را روی خود بیندازند.

پس از جنجال‌ها به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ماه)، «کریستوفر میلر» سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که ترامپ تمامی نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان خارج نمی‌کند.

وبگاه آمریکایی «اکسیوس» در خصوص این خبر گزارش کرد، میلر روز گذشته در جدیدترین اظهارنظر خود تصریح کرد که ایالات متحده سطح نیروهای نظامی خود را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ماه، کریسمس) در هر دو کشور افغانستان و عراق به دو هزار و ۵۰۰ نیرو کاهش خواهد داد.

طبق گزارش اکسیوس، ایالات متحده در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نظامی در افغانستان دارد و گرچه وعده پیشین ترامپ برای خروج کامل نظامیان از افغانستان را محقق نمی‌کند اما در هرحال کاهش چشمگیری محسوب می‌شود.

این اظهارات سرپرست پنتاگون در شرایطی مطرح می‌شود که اعلام تصمیم ترامپ برای خروج کامل از افغانستان، واکنش منفی مقام‌های دفاعی و سیاسی آمریکا را به همراه داشت و این تصمیم را تحقیرآمیز و خطرناک توصیف کرده بودند.

دبیرکل ناتو هم روز گذشته در بیانیه‌ای هشدار داد: «هزینه (پیامد) خروج زودهنگام یا ناهماهنگ (از افغانستان) بسیار بالا خواهد بود».

ترامپ در ماه فوریه سال جاری میلادی، توافقی را با طالبان افغانستان به امضا درآورد که در آن وعده خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان داده شده بود که البته خروج نظامیان آمریکایی به پیشروی مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان و تحقق وعده طالبان مبنی بر عدم صدور مجوز به گروههای تروریستی همچون القاعده برای استفاده از افغانستان بعنوان پایگاهی برای حمله به نیروهای نظامی خارجی منوط شده بود. طبق این گزارش، مذاکرات بین‌الافغانی در ماه سپتامبر آغاز شد اما پیشرفت چندانی نداشته است.

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها که بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی شده است، گرچه وعده خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را مطرح کرده بود اما تأکید کرده بود که نیروهای مقابله با تروریسم آمریکا همچنان در افغانستان حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی از افغانستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • (ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست