Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک و نیم میلیون واحد صنفی مستقیم از کرونا آسیب دید، ضدعفونی کردن معابر ومراکز شهری در دستورکار قرار دارد، مردم جای یارانه، خواهان رفع تحریمها هستند، بخش خصوصی هزار و ۱۰۰ کانتینر جنس کارخانه نساجی پوشش را فروخت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۲۸ آبان شبستان به شرح زیر است:

بخش خصوصی هزار و ۱۰۰ کانتینر جنس کارخانه نساجی پوشش را فروخت

اردشیر فخاری نماینده شرکت آتیه دماوند در استان گیلان شب گذشته (سه شنبه ۲۷ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: این شرکت وظایف خود را در زمینه کارخانجات پوشش، خاور و فومنات به درستی انجام داده است و حتی یک پیچ از این کارخانه ها را نفروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بخش خصوصی هزار و 100 کانتینر جنس کارخانه نساجی پوشش را فروخت.


فخاری گفت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در سال 81 بر اساس تکالیف قانونی خود کارخانه نساجی پوشش را واگذار کرد و در آن زمان مسئولان اجرایی فشار می آوردند که زودتر کارخانه را واگذار کنید.


وی افزود: کارگران رسمی به دلیل دیون و پاداش سنوات پایان خدمت با حضور مسئولان نظارتی اموال شرکت را توقیف کردند و دادگاه اموال را فروخت تا پول کارگران پرداخت شود و این موضوع هیچ ربطی به شرکت آتیه نداشت.


فخاری گفت: اکنون خریدار کارخانه پوشش به دلیل ارتباطاتی که دارد مانند بختک روی کارخانه افتاده است و آن را رها نمی کند.


وی افزود: اگر بحث مالکیت زمین کارخانه حل شود شرکت سرمایه گذاری آتیه افزون بر بهینه سازی سوله ها خط تولید در آنها را راه اندازی و به بخش خصوصی واگذار می کند.


فخاری گفت: با راه اندازی این سوله ها 120 نفر به کار گرفته می شوند.

 

با تعیین تکلیف اراضی کارخانه نساجی پوشش بخشی از آن راه اندازی می شود

کیومرث قربانیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بر اساس مصوبه بانک صنعت و معدن و به عنوان مالک 66 درصد این شرکت در سال 81 با هدف واگذاری شرکت های تابعه این بانک به بخش خصوصی و تعاونی تأسیس شد.


وی افزود: کارخانه نساجی پوشش رشت پیش از تصویب قانون اصل 44 و بر اساس ماده 111 قانون برنامه سوم و ضوابط عرفی و کلی واگذار شد که در آن خریدار، اهلیت نداشت.

 

قربانیا گفت: در واگذاری این کارخانه حداقل ها مانند کسب نظر کارشناس رسمی دادگستری رعایت شده است اما تکلیف قانونی برای شناسایی اهلیت خریدار وجود نداشته است.


وی افزود: مدیران وقت شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در زمان واگذاری کارخانه نساجی پوشش بر اساس تشخیص خود عمل کردند.


قربانیا گفت: خریدار، اهلیت مالی و فنی نداشته است.


وی افزود: در گیلان شرکت های خاور و فومنات نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری آتیه بود که احیاء شدند اما کارخانه پوشش در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و آنها نیز از کارخانه به عنوان طعمه استفاده کردند.


قربانیا گفت: اراضی کارخانه نساجی پوشش به نام شرکت صنایع پوشش که یکی از 4 شرکت مجموعه پوشش است در اختیار بخش خصوصی است که اگر تعیین تکلیف شود سوله هایی که در آن ماشین آلات وجود دارد راه اندازی می شود.

 

یک و نیم میلیون واحد صنفی مستقیم از کرونا آسیب دیده اند

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران شب گذشته (سه شنبه ۲۷ آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: سه میلیون واحد صنفی داریم و یک و نیم میلیون واحد صنفی مستقیم از کرونا آسیب دیده اند.


وی افزود: شش میلیون شاغل در اصناف هستند وقتی قرار است که حجم کاری کم باشد این افراد نیازمند حمایت جدی هستند.


مجتبایی گفت: نقش اصناف در برآورد نیاز‌های جامعه زیاد است اما با وجود آسیب‌های مالی، محدودیت‌ها را رعایت خواهند کرد.


دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: نظارت‌ها در اصناف زیاد شده است و کسانی که رعایت نکنند واحد آنها در شهر‌های قرمز دو هفته بسته خواهد شد.


محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم گفت: طبعیت بیماری و نقطه قوت آن در تجمع افراد است. محدودیت‌ها برای کم کردن تماس‌های مردم است.


فرهای افزود: اجرای محدودیت‌ها در گذشته میانگین به صورت ۶۰ درصد اجرا شده و این در تهران کمتر است.


وی افزود: محدودیت‌های اول آذر بدون مشارکت مردمی تاثیری نخواهد داشت.


محسن فرهادی گفت: در جلسه کمیته عالی نظارت که مسئولیت آن به عهده وزارت بهداشت است بر دقت تمام دستگاه‌های ناظر بر اجرای طرح تاکید شد.

 

ضد عفونی کردن معابر و مراکز شهری در دستور کار قرار دارد

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما  گفت: رصد بیماران با تست مثبت کرونا انجام می‌شود. بلیت به افرادی که کرونا دارند فروخته نمی‌شود.


وی افزود: فاصله گذاری‌ها در راه آهن، فرودگاه‌ها و ... به جد رعایت خواهد شد.


آدم‌نژاد با اشاره به کاهش تردد‌ها گفت: ۲۷ درصد تردد‌های بین شهری کاهش پیدا کرده است.


معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: ضد عفونی کردن معابر و مراکز شهری در دستور کار ما قرار دارد.


آدم‌نژاد گفت: فاز بعدی رصد بیماران کرونایی با پیگیری موبایل است و موارد حقوقی این موضوع در حال انجام است.


معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: خدمات مجازی به صورت الکترونیک حدود ۸۰ درصد است و سعی می‌کنیم این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.


آدم‌نژاد گفت: همه بلیط‌ها از سامانه وزارت بهداشت استعلام می‌شود و در صورت مثبت بودن تست فرد متقاضی، بلیط به او فروخته نمی‌شود.

 

مردم به جای اعانه و یارانه، خواهان رفع تحریم‌ها هستند

محمدباقر نوبخت یک روز پس از نطق محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس که گفته بود "تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا" واکنش نشان داد و نامه ای به رییس مجلس شواری اسلامی نوشت.

در نامه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به سخنان رییس مجلس شورای اسلامی آمده است: چون در نطق پیش از دستور حضرتعالی در مجلس باب جدیدی را مفتوح نمودید که از یک سو با هزاران سخنی که مدیران دولتی در سینه دارند و از سوی دیگر با شرایط سخت مردم زیر فشارهای اقتصادی و نیز توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در تعارض است، لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

او ادامه داد: در این نطق به «بهارستان» اشاره فرمودید و اذهان عمومی، بهارستان را به «مجلس» می‌شناسد و از آنجا که هنوز خود را فرزند مجلس می‌دانم، برای رفع شبهه از جایگاه رفیع مجلس و نمایندگان شریف آن، خود را در معرض کنایه شما قرار می‌دهم و به اختصار عرض می‌کنم که اداره دخل و خرج کشور با تقلیل درآمدهای ارزی از صد و چند میلیارد دلار به چند میلیارد دلار که فقط در ۷ ماهه اول سال جاری بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان خزانه با عدم تحقق درآمدها مواجه بود، از یک سو و پرداخت به موقع همه یارانه‌ها، حقوق‌ها، اجرای امتیازات ۵۰ درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کارمندان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی که کمترین خدمت به آن بزرگواران است؛ در کنار پرداخت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی که آثار آن در افتتاح‌های پایان هرهفته قابل مشاهده است، ضمن ۳۶ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی از سوی دیگر، جز با اتکال به خدا و تدبیر دولت قابل انجام نیست و این به بدخواهان ملت پیام و نشان می دهد که در سومین سال تحریم، هنوز همچنان چرخ توسعه جمهوری اسلامی ایران در گردش است.

نوبخت افزود: چون شما را شخصیت دلسوز و محترمی می‌دانم، اجازه دهید با صراحت و شفاف عرض کنم که:

 یک واقعیت مسلم این است که منافع ملی ما با رفتن و آمدن هیچ رئیس جمهوری در آمریکا و یا کشور دیگری تغییر نمی‌کند ولی واقعیت دیگری نیز قابل کتمان نیست که تحریم فعلی و ادامه آن، ظلم بزرگی به مردم ایران است که از سوی رئیس جمهور فعلی و شکست خورده آمریکا اعمال می‌شود. فردی که دستش به خون هزاران بیگناه در سراسر جهان و سردار محبوبمان شهید حاج قاسم سلیمانی آغشته است و من قلباً برای برکناری او مستمراً اخبار را رصد می‌کردم.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار شرکت سرمایه گذاری آتیه کارخانه نساجی پوشش شهری در دستور کردن معابر آتیه دماوند راه اندازی محدودیت ها بخش خصوصی آدم نژاد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت