Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبریان گفت: شهر تربت حیدریه در ظاهر دارای تهدیدات شهری است، اما مواردی را که زندگی شهری را تهدید می کند باید به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید اکبریان، شهردار تربت حیدریه صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به اهمیت و جایگاه رسانه ها در پیشرفت و توسعه شهر اشاره کرد و افزود: رسانه بهترین مفصل ارتباطی بین نهاد اجتماعی شهری با مردم است که با مساله شناسی و تبدیل ان به مطالبه گری و در نهایت با ارائه راهکار تا حصول نتیجه نقش مهمی در توسعه و آبادانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم در رشد مدیریت شهری نقش موثری دارد، بطوری که می توان با مردم محوری و مشارکت اجتماعی بسیاری از چالش ها، مشکلات پیش رو در مدیریت شهری حل و فصل شود.

تبدیل تهدیدات شهری به فرصت نخستین اولویت مدیریت شهری

شهردار تربت حیدریه بیان داشت: شهر تربت حیدریه در ظاهر دارای تهدیدات شهری است، اما عمق آن مملو از فرصت است، لذا چنانچه شهرها را با توجه به سیر تکاملی آنها یک موجود در حال رشد تصور کنیم باید مواردی که زندگی شهری را تهدید می کند به فرصت تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در سطح شهر شاهد نازیبایی ها، مخرویه ها، فضای بی دفاع شهری و اراضی رها شده متعددی هستیم، اما در کنار آن فرصت های بی بدیلی هم داریم که علاوه بر استفاده از این فرصت ها همان تهدیدات شهری را هم می توان به فرصت تبدیل کرد.

اکبریان با بیان اینکه 200 اراضی رها شده در سطح شهر تربت حیدریه شناسایی شده، افزود: مصوبه شورای شهر را دریافت کردیم و قصد داریم قانون تعیین تکلیف این اراضی را اجرا کنیم، لذا با راهبرد تشویق و تنبیه در ابتدا آن دسته از کسانی که پس از ابلاغ شهرداری برای در یافت پروانه و یا دیوار کشی مراجعه کنند با 5 درصد تخفیف و آن دسته از کسانی که توجهی به ابلاغ نداشته باشند، آن اراضی توسط شهرداری به یک فضای شهری تبدیل خواهد شد.

وی از مسیل ها و کالهای داخل و اطراف شهر تربت حیدریه بعنوان دیگر تهدید مدیریت شهری یاد کرد و افزود: همین مسیل ها ظرفیتی را ایجاد کرده که می توان در مواقع بحران شهری و تامین آب پایدار و همچنین پارک محوری از آن استفاده بهینه ای کرد.

هماهنگی بین بخشی و نگاه راهبردی به توسعه شهری گام های بعدی مدیریت شهری

شهردار تربت حیدریه ادامه داد: در حالی که هر دستگاه و سازمانی برای نه گفتن قانون خاص خودش را دارد اما مخاطب همه این دستگاهها و نهادها شهروندان هستند، لذا برای حل مشکلات مردم هر کدام از دستگاهها باید قوانین خود را برای خدمت رسانی به مردم منعطف کنند.

وی افزود: از زمانی که  تربت حیدریه در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته فرصت های خوبی برای مردم این منطقه بوجود آمده که هنوز از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده نشده است.

کمربندی تربت حیدریه باید اصلاح و ساماندهی شود

شهردار تربت حیدریه به نخستین معضل مدیریت شهری اشاره و اظهار داشت: سال ها پیش با یک نگاه اشتباه کمربندی را در اطراف شهر تربت حیدریه به بهانه عبور خودروهای سنگین ایجاد کردند و این نگاه اشتباه علاوه بر اینکه مسیر تردد زائران را 10 کیلومتر دور تر کرده منفعت اقتصادی را از این شهر خارج کرده است.

وی با بیان اینکه این کمربندی نیاز به اصلاح و ساماندهی دارد، افزود: در حالی که می توانستیم بولوار امام رضا علیه السلام را به یک بزرگراه  اصلی و شریانی تبدیل و از آن منفعت اقتصادی نصیب شهر کنیم اما احداث این کمربندی مانع این اتفاق شده، لذا بنا داریم تا بولوار امام رضا علیه السلام را به بزرگراه تبدیل کنیم.

اکبریان از بلاتکیلفی پارک جنگلی 800 هکتاری پیشکوه بعنوان دومین معضل شهری یاد کرد و افزود: پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه بعد از درگز به لحاظ وسعت، ارتفاعات، آب و هوا و فضای موجود بهترین نقطه بکر و تفریحی استان به شمار می رود، اما عدم دسترسی مناسب و فقدان خدمات در این منطقه باعث شده نتوانیم از آن بنحو مطلوبی استفاده کنیم.

شهردار تربت حیدریه از بازگشایی دو مسیر منتهی به منطقه پیشکوه خبر داد و گفت: تا چند روز آینده از انتهای خیابان آبشار و همچنین خیابان صدف(کنار مسیل) دو مسیر منتهی به پارک پیشکوه بازگشایی خواهد شد، ضمن آنکه از ورودی شهر ازسمت گناباد، کنار پارک ثامن مسیری را برای ورود زائران و گردشگران در حال تهیه و اجرا داریم.

وی از احیای بافت تاریخی شهر تربت حیدریه بعنوان یکی دیگر از فرصت های موجود یاد کرد و بیان داشت: بافت های تاریخی بسیار جذاب و دیدنی در این شهر وجود دارد که برای تورهای گردشگری بسیار جذاب است لذا باید با کمک سایر دستگاهها و هماهنگی بین بخشی زیر ساخت توسعه و گردشگری را برای آن فراهم کنیم.

بدهی 300 میلیارد تومانی مدیریت شهری تربت حیدریه

شهردار تربت حیدریه خاطر نشان کرد: این شهر 300 میلیارد تومان بدهی دارد که مبلغ قابل توجه آن به بانک شهر است و این در حالی است که کل بودجه شهرداری در امسال 89 میلیارد تومان است و تاکنون 42 درصد آن محقق شده است.

وی مهمترین درخواست در حوزه سرمایه گذاری را در حوزه ساخت و ساز مسکن عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد تقاضا برای مسکن در این شهر بالاست و لذا از انبوه سازان و همه دست اندرکاران و سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز دعوت می کنیم تا از فرصت هایی که مدیریت شهری برای آنها مهیا کردند استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهردار تربت حیدریه شهر تربت حیدریه تهدیدات شهری مدیریت شهری فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اورژانس تربت حیدریه، محمد جواد امیری اظهار کرد: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

وی با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه