Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:39:41 GMT

مدرسه، شاخص ترین عناصر فرهنگی جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۶۰۰

مدرسه، شاخص ترین عناصر فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌ميرزايی، وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران اظهار کرد: مدرسه یک ساختمان نیست و کانون زندگی محسوب می‌شود. مدرسه هویت ساز است و فرد را برای حضور در جامعه آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مدرسه جزو شاخص ترین عناصر فرهنگی جامعه است بنابراین توجه به آن، توجه به آینده و فرهنگ جامعه است؛ ما هم ماموریت داریم مدرسه را به عنوان کانون حیات تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مدارس ماندگار که پیشینه طولانی دارند، گفت: این مدارس ویژگی منحصر به فرد دارند و بخشی از تاریخ ما هستند که در یک شهر به چشم می خورند،  بنابراین بهترین شکل مراقبت از این میراث فرهنگی، حفظ کارکرد قبلی آن است.

راه اندازی مدرسه موزه در تهران

در ادامه عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: کارگاهی تحت عنوان مرمت و حفاظت از مدارس تشکیل شد.

او ادامه داد: مدرسه دو کارکرد را داراست که از سایرین بیشتر اهمیت دارد و و آن هم فراهم کردن زمینه های دینی و فرهنگی در جامعه و دیگری ایجاد عزت نفس و علاقه و احترام به نمادهای هویتی، ملی و مذهبی در میان دانش آموزان است. این کارکردها مبنایی برای انعقاد تفاهم نامه است و ما را به سمت حفظ و نگهداری فضاها سوق می دهد.

فولادوند گفت: این تفاهم نامه، نمادی ملی است که امیدواریم در استان های دیگری هم هر چه زودتر به امضا برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه کاری مهم در تامین فضاهای آموزشی مناطق ٢٢ صورت گرفت، گفت: این اقدام نقطه عطفی در استفاده از فضاهای آموزشی است و به تدریج مشکل تمام فضاها حل می شود.

فولادوند بیان کرد: در حال راه اندازی مدرسه موزه هستیم، این اقدام برای حفاظت از فضاهای تاریخی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه سازی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال