Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:29:06 GMT

ترخیص ۹۴۰۰تن برنج وارداتی از گمرک بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۹۹۱۴

ترخیص ۹۴۰۰تن برنج وارداتی از گمرک بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز قره‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات اظهار داشت: در ترخیص کالاهای اساسی و تولیدی گشایش حاصل شده و با ارائه برنامه‌های سیستمی و هماهنگی‌های لازم مشکلات ترخیص آنها از سه روز پیش رفع شد و در این راستا فعالیت‌های جدیدی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک بوشهر، از ترخیص یک‌هزار و ۱۰۰ تن کالای وارداتی تولید کنندگان مربوط به ۵۲ اظهارنامه در گمرک بوشهر خبر داد و بیان کرد: مشکل ترخیص این کالاها برطرف شده و در مرحله درب خروج قرار دارند و تاکنون ۴۰۰ تن آن خارج شده و مابقی در حال بارگیری است.

وی به فهرست کالای وزارت صمت مورد تایید ستاد اقتصادی دولت برای ترخیص پرداخت و بیان کرد: بیش از 3200 کالای تولیدی و یا نهاده‌های تولیدی می‌توانند از این تسهیلات و مصوبه استفاده کنند.

قره‌بیگی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی مشمول مصوبه یاد شده دانست و بیان کرد: مشکل ترخیص کالاهای اساسی از جمله کالاهای رسوبی برطرف شده و منهای چهار تا پنج قلم کالا که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند، مابقی با توجه به اختیاری که داده شده بدون استفاده از کد رهگیری بانک ترخیص می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه قبلا روال ترخیص این کالاها بر اساس دریافت کد رهگیری بانکی بود خاطر نشان کرد: اکنون با درخواست صاحب کالا و بر اساس سامانه از وضعیت ارزی خارج و بدون کد رهگیری بانک، ترخیص می‌شوند.

وی، با اشاره به ترخیص کالای اساسی از جمله برنج تصریح کرد: در این راستا سه هزار تن برنج وارداتی بخش خصوصی با اخذ کد رهگیری بانکی تاکنون ۱۴۰۰ تن آن ترخیص شده و مابقی تا سه تا چهار روز دیگر ترخیص و بارگیری می‌شود.

قره‌بیگی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن برنج رسوبی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: این برنج مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است که تاکنون ۸ هزار تن آن ترخیص و بارگیری شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، با بیان اینکه ۲۵۰۰ تن دیگر این محموله برنج در حال ترخیص است گفت: علاوه بر این ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی است که مشکل دریافت کد رهگیری آن برطرف شده و به‌زودی ترخیص می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه کالاهایی که در فهرست ۳۲۰۰ قلم قرار دارند مشکلی در ترخیص از گمرک ندارد افزود: در این راستا با موافقت وزیر صمت مشکل ثبت سفارش کالاها هم برطرف شده که در ترخیص این کالاها کمک بسیاری می‌کند.

قره‌بیگی بیان کرد: با این مصوبه و برنامه تدوینی، امیدوار هستیم با رسوب کالایی که در گمرک بوشهر وجود داشت بخش زیادی از این کالاها ترخیص شود.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت ۳۲۰۰ قلم کالا وارداتی از ناحیه تولید کننده و یا سایر اشخاص ، مشمول ترخیص کالا می‌شوند.

وی با اشاره به ترخیص برنج‌های وارداتی رسوبی در گمرک بوشهر بیان کرد: از ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی رسوبی در گمرک بوشهر تاکنون ۹ تاییدهزارو ۴۰۰ تن آن ترخیص و بارگیری شده و مابقی در حال ترخیص شدن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک بوشهر ترخیص برنج مدیرکل گمرک بوشهر کالاهای اساسی گمرک بوشهر ترخیص کالا برطرف شده کد رهگیری قره بیگی تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید