Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهروز قره‎بیگی روز پنج‎شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت گره کاری کد منشا ارز که منجر به ماندن کالاها در گمرک شده بود در بحث کالاهای اساسی و تولیدی برطرف و با برطرف شدن مسائل سیستمی گشایش لازم حاصل شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این مصوبه تاکنون مشکل یکهزار و ۱۰۰ تن کالا مربوط به ۵۲ فقره اظهارنامه از صاحبان کالاهای تولیدی در گمرک بوشهر حل و در زمان حاضر نزدیک به ۴۰۰ تن از این کالاها بارگیری و خارج شده و مابقی نیز در حال بارگیری برای خروج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره بیگی اضافه کرد: تمام فهرست کالایی وزارت صمت شامل سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا در حوزه تولید که به گمرک ابلاغ و مورد تائید ستاد اقتصادی دولت است همگی می‎توانند از تسهیلات فراهم شده برای ترخیص استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در بحث کالاهای اساسی نیز به استثنا پنج قلم کالای دارای ارز ترجیحی، مابقی کالاهای گروه‎های یک و ۲۱ تا ۲۴ مشکل ترخیص آنها برطرف شده و بدون نیاز به کدرهگیری از بانک ترخیص می‎شود.

به گفته قره بیگی در بحث کالاهای اساسی بخش خصوصی کد رهگیری سه هزار تن برنج را از بانک دریافت کرده و یکهزار تن آن از گمرک خارج و مابقی نیز در حال ترخیص است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن برنج نیز در گمرک منطقه ویژه مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران است که براساس گزارش دریافتی بالغ بر هشت هزار تن آن ترخیص و مابقی آن نیز در حال ترخیص است.

قره بیگی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰هزار و ۵۰۰ تن برنج نیز در انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی وجود دارد که کد رهگیری از بانک دریافت شده و مشکلی برای ترخیص ندارد.

وی عنوان کرد: در حوزه کالاهای تولیدی در بحث کالاهایی که ثبت سفارش آنها نیاز به اصلاح داشت براساس پیشنهاد گمرک ایران و با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل ترخیص آنها برطرف شده است.

برچسب‌ها بوشهر کالای اساسی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کالای اساسی ایران بوشهر کالای اساسی ایران اخبار کنکور بحث کالاهای قره بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟