Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس گفت: نبود ضوابط و وجود رابطه مسیر جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان را تهدید می‌کند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا صباغیان بافقی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در سومین نشست تخصصی مسیر جذب معلمان گفت: معلم از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که شان و جایگاه معلمی دچار نقصان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع این مسئله از واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی همانند سایر نهاد‌ها بود. این برون سپاری در آموزش و پرورش موجب تنزل جایگاه و حقوق معلم و همچنین افت تحصیلی دانش آموزان شد.

وی افزود: مجلس دهم تا حدودی تلاش کرد که واگذاری مدارس دولتی به خصوصی متوقف شود و مسیر جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد. ولیکن این مسائل ادامه دارد. متاسفانه دانشگاه فرهنگیان به دلیل وجود مشکلات پاسخگوی نیاز‌های آموزش و پرورش نبود و آموزش و پرورش نیز از سایر مسیر‌ها شروع به جذب کرده است.

صباغیان تصریح کرد: متاسفانه شان معلم دچار خدشه شده است. باید فضای مطالبه گری پررنگ شود. باید خود معلمین در تصمیم گیری‌ها دخیل شوند. متاسفانه روابط موجب شده است تا هرکسی بتواند وارد آموزش و پرورش شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از طرح استخدام معلمان نهضتی و حق التدریسی گفت: مسئله اینجاست که یک معلم که وارد این نهاد شده و تدریس کرده است؛ اکنون همه‌ی آن‌ها از ما انتظار دارند.

وی تصریح کرد: نبود ضابطه و وجود رابطه مسیر جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان را تهدید می‌کند. عوامل این اتفاقات باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد. متاسفانه این بستر مشکل دارد. قوانین به درستی عمل نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش که این رویه را در پیش گرفته است باید پاسخگو باشد. باید فکری به حال این افراد شود.

صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش اصلا دغدغه ذهنی مسئولین نیست. چطور در وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها کسی بدون تخصص لازم اجازه کار ندارد، ولی در آموزش و پرورش افراد را بدون بررسی صلاحیت‌های لازم وارد می‌کنیم. چطور ما برای جان آدم‌ها ارزش قائل هستیم، ولی برای روح انسان‌ها این ارزش را قائل نیستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری مکررا فرموده اند که اولویت اول ما آموزش و پرورش است. کسی که به این حوزه ورود پیدا می‌کند باید خاک آموزش و پرورش را خورده باشد. در وضعیت فعلی کسانی مسئولیت برعهده دارند که اصلا معلمی نکرده اند.

صدیقی گفت: اکنون ۱۰۰ هزار نیروی نهضتی داریم؛ با این اوصاف باید ۱۰۰ هزار هم کلاس درس داشته باشیم، ولی اصلا کلاس نهضتی تشکیل نمی‌شود. سطح سواد علمی و مدرک نهضتی‌ها فوق العاده ضعیف است. نیرو‌های نهضتی باید کامل حذف شوند.

وی تاکید کرد: اگر واقعا دغدغه شغلی این افراد را دارید، می‌توانید آن‌ها را در سایر ارگان‌ها استخدام کنید. آموزش و پرورش که بنگاه اشتغال نیست.

در ادامه این جلسه، دانشجویان به بحث و تبادل نظر پیرامون طرح استخدام معلمان نهضتی و حق التدریسی پرداختند و نماینده مجلس پاسخگوی سوالات آنان بود.

همچنین حمیدرضا قائم پناه معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با گله مندی از نبود طرح جامعی درخصوص جذب معلمان گفت: متاسفانه طرحی درمورد جذب معلمان نهضتی و حق التدریسی از سوی جناب صباغیان به مجلس معرفی شده است که در تضاد با اسناد فرادستی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جذب معلم در آموزش و پرورش بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طریق دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی