Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:21:36 GMT

آموزش مجازی مدارس اصفهان در آذرماه ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۴۵۲۳

آموزش مجازی مدارس اصفهان در آذرماه ادامه دارد

به گزارش ایرنا، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از سیدمحمد میرپور اعلام کرد: با توجه به بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در باره طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا، همه مراکز آموزشی در شهرهای دارای وضعیت قرمز بطور کامل تعطیل است و کلیه کلاس‌های درس بصور مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرپور با اشاره به محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ افزود: در طرح مذکور، نحوه فعالیت اداره‌ها و حضور کارکنان در محل خدمت در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز از نظر فراگیری و شیوع بیماری بر اساس ضوابط مُصوب ستاد ملی مدیریت کرونا بصورت هفتگی توسط وزارت بهداشت برای هر یک از شهرها اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: همه اداره‌های آموزش‌ و پرورش موظفند ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی دانش‌آموزان و شهروندان به سامانه‌های ارائه خدمات آموزشی و سایر خدمات را بصورت فراگیر و در اسرع وقت، فراهم و زیرساخت‌های لازم برای انجام دورکاری توسط کارکنان را ایجاد کنند.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره آموزش و پرورش اصفهان گفت: در شهرهای دارای وضعیت زرد، ارائه خدمات با حضور دوسوم کارکنان، شهرهای نارنجی با حضور ۵۰ درصد از کارکنان و شهرهای دارای وضعیت قرمز با حضور حداکثر یک سوم کارکنان صورت خواهد گرفت.

میرپور ادامه داد: مدیران مدارس موظفند بطور مستمر حضور دانش‌آموزان و معلمان را در سامانه‌های آموزشی مجازی پایش و جریان یادگیری را مدیریت و راهبری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه حضور عوامل اجرایی مدرسه در وضعیت نارنجی و زرد به‌منظور ارائه خدمات به والدین و دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه با رعایت بخشنامه‌های ارسالی به مدارس تعیین خواهد شد.

میرپور تصریح کرد: کارکنانی که مسوولیت حفاظت فیزیکی و نگهداری تاسیسات و سامانه الکترونیکی را برعهده دارند، موظفند در محل کارشان حضور یابند و وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

محدودیت‌های جدید برای کنترل ویروس کرونا از اول آذر در کشور اجرا می‌شود.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۸۰۱ هزار نفر در کشور بطور قطعی به کرونا مبتلا شده که از میان آنها بیش از ۴۲ هزار نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس اصفهان ویروس کرونا مدارس اصفهان اخبار کنکور استان اصفهان ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد