Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@20:12:40 GMT

جلوگیری از ورود نمایندگان ادوار به پارلمان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۶۷۷۹

جلوگیری از ورود نمایندگان ادوار به پارلمان

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، قریب به ۶ ماه از آغاز مجلس یازدهم می گذرد اما نمایندگان در راستای معیشت مردم، شعاری که بر مبنای آن توانستند رای بیاورند، قانونی را به ثمر نرساندند و فقط خود را با حاشیه های داخلی و بیرونی مجلس، سرگرم کرده اند.

«نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، در این رابطه گفت: در ابتدا از رسانه ها تشکر می کنم که با رصد کردن مجلس شورای اسلامی کمک می کنند تا بهره وری بیشتری، عاید ملت ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله کارهای اشتباه مجلس یازدهم عزل دبیران کمیسیون ها بود زیرا دبیران کمیسیون ها معدن اطلاعات هستند. نمایندگان در زمان انتخابات قول‌هایی در رابطه با نظارت به مردم داده بودند و همین امر منجر شد تا از روند قانون گذاری، عقب بمانند.

او ادامه داد: البته در کشور کمبود قانون نداریم بلکه با عدم اجرای قانون مواجه هستیم، امیدواریم این مجلس انقلابی بتواند با نظارت بیشتر، قوانین مصوب را مورد پیگیری قرار دهد تا مشکلات مردم، اندکی رفع شود.

قاضی پور خطاب به مجلس گفت: باید کمیسیون های مجلس یازدهم فعال شوند. لوایح دولت در کمیسیون های مجلس مانده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و به صحن علنی ارجاع شوند. نباید طرح ها و لوایح در کمیسیون ها بماند و مورد بی اعتنایی قرار بگیرد. مجلس باید در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه صحن علنی برگزار کند تا لوایح دولت را به صفر برساند. لوایح دولت‌ جناحی نیستند بلکه به نظام مربوط می شود. این لوایح باید تکلیفشان مشخص شود یا به تصویب برسد و یا رد شود.

نماینده مجلس دهم اضافه کرد: مرکز پژوهش ها، چشم و گوش اطلاع رسانی مجلس است و دیوان محاسبات هم چشم و گوش نظارتی است نمایندگان باید از این دو سازمان استفاده بهینه کنند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه ای که برخی نمایندگان در ادوار گذشته دارند آیا نمایندگان ادوار نظر مشورتی هم به نمایندگان مجلس یازدهم می دهند، گفت: ملاقات ها ممنوع شده است، مجلس به نمایندگان ادوار اجازه ورود نمی‌دهد. نمایندگان ادوار می توانستند بهترین کمک کننده نمایندگان فعلی باشند. باید از تجربه آنها استفاده کرد من فقط شنیده ام از وجود فولادگر در کمیسیون ویژه استفاده می شود. خیلی از روسای کمیسیون ها با اطلاعات غنی داشتیم که آقایان از آنها، استفاده نمی کنند.

او در پایان افزود: پیشنهاد می کنم نمایندگان از نمایندگان ادوار که تخصص دارند، مشورت بگیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی مجلس نمایندگان ادوار نادر قاضی پور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 هفته بسیج طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی نمایندگان ادوار مجلس یازدهم کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس