Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@03:18:39 GMT

انتقاد نماینده مجلس از گشایش حساب خاص در دولت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۱۳۲

ساعت 24 - عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:دولت از طریق افزایش حامل های انرژی و هدفمند کردن یارانه ها درآمد سرشاری دارد که هنوز مصارف آن را شفاف نکرده است.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باخبرنگارپارلمانی خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد از سیاست های پولی دولت در چند سال اخیر، گفت: کاهش ارزش پول ملی نتیجه سیاستهای نادرست دولت در مهار تورم و افزایش نقدینگی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت طبق قانون اساسی در راستای تنظیم سیاست های پولی و بانکی مسئولیت کلیدی دارد، افزود: امروز  ضعف سیستم نظارتی دولت در شبکه بانکی مشهود است و بانکها در زمینه خدمات بانکی مانند جزیره جدا ازهم عمل می کنند و این مهم نیازمند تقویت نظارت است در این راستا قانون بانکداری کشور باید مطابق ضوابط اسلامی بازنگری و اصلاح شود.نماینده بابل در مجلس ضرورت توجه دولت به اصلاح رویکرد در روش های اقتصادی را خاطر نشان کردو افزود: تداوم سیاست کنونی دولت در عرصه اقتصاد به تشدید تورم و افزایش نقدینگی در کشور می انجامد.کریمی فیروزجایی ناتوانی در هدایت نقدینگی به سمت تولید و کانون های ارزش افزوده ملی را از ضعف های مشهود دانست واضافه کرد: رویه های یکسویه و غیر علمی و دستوری در عرصه اقتصاد ملی محکوم به شکست است.دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با انتقاد از گشایش حساب خاص خارج از نظارت در دولت گفت: تمامی این منابع براساس قانون بودجه باید به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود.

وی با تاکید برپایداری منابع درآمدی دولت در سال جاری افزود: براساس داده های آماری درآمد دولت امسال بدون کسری تحقق یافته است البته انحراف بودجه ای دولت به ویژه افزایش مصارف جاری آن غیر قابل اغماض است.کریمی فیروزجایی یادآور شد: دولت از طریق افزایش حامل های انرژی و هدفمند کردن یارانه ها درآمد سرشاری دارد که هنوز مصارف آن را شفاف نکرده است.وی لزوم ورود هوشمندانه دیوان محاسبات مجلس به نحوه هزینه کرد اعتبارات دستگاه های دولتی را خاطر نشان و تصریح کرد: افزایش غیر منطقی اعتبارات جاری دولت در شرایط تحریمی مغایرت اساسی با لایحه بودجه دارد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا