Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس ویدئویی روز گذشته سران اروپایی برای حل مناقشات بودجه‌ای به دلیل تاکید لهستان و مجارستان بر موضع رد خود با طرح بودجه دراز مدت اروپا بی‌نتیجه پایان یافته و این اتحادیه همچنان برای نجات از این بحران سخت به دنبال راه حلی می‌گردد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی نوشت: اتحادیه اروپا در مناقشات بر سر بودجه دراز مدت اتحادیه اروپا که اخیرا توسط مجارستان و لهستان وتو شد نتوانست به نتیجه ای دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور از موضع مخالف خود با این طرح بودجه ای کوتاه نمی آیند.

کنفرانس ویدئوی روز گذشته سران اروپایی هم نتوانست به راه حلی در این باره دست پیدا کند. بر اساس اطلاعات محافل اروپایی دو کشور مجارستان و لهستان همچنان بر وتوی این طرح بودجه ای ثابت قدم هستند. سران کشورهای اروپایی بعد از بحث های کوتاهی در این باره به موضوع هماهنگی ها در بحران کرونا پرداختند.

به گزارش خبرنگار روزنامه "تاگس شاو" آلمان کاسه صبر بسیاری از کشورها به دلیل بن بست دراز مدت در تصویب طرح بودجه ای اروپا که بسته کمکی میلیاردی اقتصادی برای کمک به کشورهای بحران زده هم در آن نهفته است لبریز شده است. بررسی هایی در حال انجام است که اگر لهستان و مجارستان همچنان بر موضع خود پافشاری کنند کمک های کرونایی بدون هماهنگی با این دو کشور سازماندهی شود.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که کشورش تا پایان سال جاری میلادی ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد این مناقشات را به عنوان مسئله ای بسیار جدی ارزیابی کرده و تاکید کرد: ما سرسختانه و با جدیت در این راستا کار می کنیم. وی درباره این مسئله که آیا لهستان و مجارستان به محرومیت از حق رای دادن در این شرایط تهدید می شوند گفت: برای من مسئله تهدید مطرح نیست و ما وظیفه داریم تلاش کنیم راهی پیدا کنیم.

وی همچنین مسئله کوتاه آمدن در برابر مجارستان و لهستان که با پیوند میان مسئله حاکمیت قانون و پرداخت کمک های مالی به کشورهای اروپایی مخالفت می کنند را هم رد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم اعلام کرد که بسیاری کشورها آماده نیستند در مسئله حاکمیت قانون در برابر این کشورهای اروپای شرقی کوتاه بیایند. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا در شرایط دشواری قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پارلمان اروپا هم اعلام کرده که نمی خواهد در برابر خواسته های لهستان و مجارستان در این مناقشات کوتاه بیاید.

کشورهای لهستان و مجارستان چند روز پیش همان طور که قبلا اعلام کرده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته کمکی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

برای تصویب این طرح بودجه‌ای و مالی رای موافق 27 عضو اتحادیه اروپا لازم است.

تداوم مناقشات بودجه‌ای در اروپا/ پارلمان اروپا سازش با لهستان و مجارستان را رد کردمجارستان: مسئله مهاجرت باعث شد تا بودجه اتحادیه اروپا را وتو کنیم

براساس یک مصوبه اتحادیه اروپا، این امکان وجود دارد که دولت‌های ناقض حاکمیت قانون در اروپا از بسته‌های کمک مالی بروکسل محروم شوند.

دولت‌های لهستان و مجارستان از محافظه‌کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌روند. وضعیت آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستان در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض کنندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از کمک های مالی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

اتحادیه اروپا در طرح بودجه‌ای دراز مدت خود برای اروپا یک بسته کمکی تا 750 میلیارد یورویی را برای کمک به احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران کرونا اختصاص داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا لهستان و مجارستان مجارستان و لهستان اتحادیه اروپا حاکمیت قانون طرح بودجه ای دراز مدت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز بکار کرد. نشست سران نیز شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی که با موضوع اصلی ”ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار“ برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

از جمهوری اسلامی ایران هیئتی با حضور نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از روز سه شنبه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است