Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌ اللهیار ترکمن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه، ملاک آموزش و پرورش برای حضور کارکنان ستادی همان بخش نامه شماره  ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷ آبان ماه جاری سازمان اداری و استخدامی کشوری است، افزود: بر اساس مفاد این بخشنامه عمل می کنیم چراکه ستاد ملی کرونا بالاترین مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی در شرایط کرونایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه، این بخشنامه برای کارکنان اداری است و شامل حوزه آموزشی وزارت آموزش و پرورش نمی شود، گفت: در این بخشنامه به صراحت نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات مرکز، استان و شهرستان در شرایط سه گانه زرد، نارنجی و قرمز مشخص شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: البته در این مدت مدیران مدارس باید بر روند ارایه خدمات آموزش مجازی و اطمینان از استمرار آن در بستر فضای مجازی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: شرایط حضور کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش در ادارات مربوطه نیز تفاوتی با سایر ادارات و دستگاه های دولتی نخواهد داشت و بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشوری عمل خواهد شد.

ترکمن با اشاره به بند ۳-۳ بخش نامه شماره ۳۷۴۸۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشوری در خصوص نحوه حضور کارکنان دولت در دو هفته آتی در محل کار تصریح کرد: بر این اساس حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش در مناطق زرد شامل کلیه کارکنان، در مناطق نارنجی حضور ۵۰ درصدی کارکنان و در مناطق قرمز حضور حداکثر یک سوم کارکنان خواهد بود.

وی در خصوص نحوه حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان تهران نیز اظهار کرد: کارکنان اداری آموزش و پرورش استان و شهرستان های استان تهران مادامی که در وضعیت قرمز باشند، حضور یک سومی کارکنان را در محل کار خود خواهند داشت.

ترکمن همچنین افزود: برای جلوگیری از ورود هرگونه لطمه به وظایف و ماموریت های ستادی وزارت آموزش و پرورش و مطابق با بند ۶ این بخشنامه، در مناطق برخوردار از زیرساخت های مناسب از خدمات دورکاری کارکنان ستادی آموزش و پرورش بهره مند خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در خصوص نحوه فعالیت بخش آموزشی این وزارتخانه در طول دو هفته آینده اعلام کرد طبق مصوبه ستاد ملی کرونا همه مدارس مناطق قرمز در همه مقاطع تحصیلی در دو هفته آینده تعطیل خواهد بود.
طبق اعلام ستاد ملی کرونا، تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه در ۲۵ شهر کشور ممنوع است.

همچنین همه کلانشهرها جزو این ۲۵ شهر هستند. در این وضعیت همه مشاغل تعطیل است به جز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور وزارت آموزش و پرورش حضور کارکنان ستادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه جنوب استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، غلامحسین مهران‌پور صبح امروز در آیین تجلیل از معلمان شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کشور، مقام معلم است و این معلم انسان‌ساز و قدردانی از این مقام شامخ به یک هفته نباید بسنده شود.

وی افزود: پیشرفت و سلامت جامعه به دست نیروی انسانی مؤثر و آن به دست آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جامعه فرهنگیان در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشرو هستند و جامعه باید قدردان معلمان باشیم.

معلمان مسیر روشن رشد و آگاهی را برای نسل آینده ترسیم می‌کنند

یونس باربرز در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم در روز شهادت استاد مطهری، در اصل تکریم مقام علم‌آموزی که دین مبین اسلام و سیره نبی مکرم اسلام(ص) برای آن ارزش و اعتبار بسیار زیادی قائل است. امروز جامعه از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌کنند، مردان و زنان که با تعلیم و تربیت جوانان ایران اسلامی، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازد

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: این رسالت بر عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه‌شناسی قرار داده گرفته که از سر تعهد و دلسوزی، به پرورش نسل مومن و انقلابی پرداخته و در سنگر علم و دانش، به تربیت مدیران آینده کشور می‌پردازند.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: معلمان با تقویت فضایل اخلاقی، ارزش‌های انسانی و روشنگری دینی در ضمیر دانش‌آموزان، نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دور نگه داشته و مسیر روشن رشد و آگاهی را برای آنان ترسیم می‌کنند.

شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

عبدالحسین جهانگیری هم جایگاه معلم در توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اهمیت دادن به معلمان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای همه اجتماع است.

وی افزود: در جای جای و همه عرصه‌ها این معلمان هستند که نقش مهم را برعهده دارند و نیک سرشتی و مسئولیت‌پذیری و هدفمند بودن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. معلم رکن مهم آموزش و پرورش است. معلم اضافه بر توجه به موارد آموزشی، اهداف اخلاقی و دینی و اجتماعی برعهده دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر با تأکید بر توجه به پرداخت مطالبات این اداره گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش و حتی به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خود نسبت به آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون به مکاتبات و تذکرات بسنده کرده‌ایم، ولی از این پس از طریق قانونی و اعلام عمومی عمل خواهیم کرد.

معلمان هویت‌ساز هستند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی هم با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش بیان کرد: قدردانی از معلمان وظیفه آحاد مردم است و در جهت ارتقا این جایگاه تلاش شود.

وی افزود: اگر به جایگاه معلمان واقف و شناخته شود، آینده تعلیم و تربیت جاذبه پیدا می‌کنند.

امام جمعه دیر ضرورت احترام معلمان را مهم دانست و گفت: معلمان هویت‌ساز هستند و آنان انسان‌های خلاق و مبتکر پرورش می‌دهند.

تجلیل از معلمان دیر

در این مراسم از 5 معلم نمونه، 7 فرهنگی بازنشسته، 7 معلم شاخص و 10 معلم بازنشسته که امسال همکاری کردند, تجلیل شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان