Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیدی آدمر سابو محقق و اندیشمند اهل کشور نیجر در گفتگو با تقريب، با بیان اینکه جهان امروز با مشکلاتی مانند بیماری کرونا، بحران ‌های هویتی، خشونت و افراطی‌گری و جنگ‌های داخلی و اختلافات فرقه ای رو به رو است، گفت: رفع این مشکلات، نیازمند تلاش و همکاری جمعی میان همه ملتهای جهان است.
آیدی آدمر سابو افزود: تضعیف تسلط جهان غرب بر جهان و معلوم شدن محدودیت های پیشرفت های نوین که در ناکامی در مقابله با بیماری کرونا ثابت شد، ثابت کرده است که باید ساختاری بر اساس ارزش های مشترک انسانی مانند صلح و دوستی، برابری و اعتدال و همزیستی مسالمت آمیز در همه جهان شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه در این صورت، جهان برای بشریت مکان امن تری می شود، گفت: شکل گیری این ساختار در حالی  ضرورت دارد که ما شاهد رشد افراط گرایی و اندیشه های تکفیری در جهان هستیم. اندیشه هایی که با هدف اسلام ستیزی علیه انسجام و وحدت ملتها و جوامع ترویج می شوند. 
به گفته آدمر سابو جهان کنونی بیش از هر وقت دیگری نیازمند دوری از افراط گرایی و خشونت و بازگشت به اعتدال در اندیشه و عمل است. این در حالی است که با وقوع بحران بیماری فراگیر کرونا، امروز جهان نیازمند عدالت است و از اقدامات تکفیری و خشونت خسته شده است.
او افزود: امروز جهان باید دنبال راهکاری باشد که ارزش های انسانی را حفاظت کند و زندگی بشریت را با دین و معنویت همراه سازد. این در حالی است که نباید از نیازهای مادی و رفاه انسانی هم غفلت کرد. افرادی که از دین بزرگ اسلام که دین نجات انسان است، تصویری مخدوش می سازند نه تنها باعث می شوند که جوامع انسانی از آموزه های وحدت بخش و دوستی و صلح و زندگی آرام اجتماعی محروم شوند که زیر پرچم دین اسلام جان انسانها را به خطر انداخته اند.  
آدمر سابو در نهایت تاکید کرد: راهکار به پایان رساندن این وضعیت خشونت بار، در مرحله اول صبوری و در گام بعد انجام گفتگوی دوستانه و همراه با احترام به منافع و هنجارهای سایر جوامع است.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند