Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده عصر جمعه در نشست اعضای کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی افزود: نصب ۵۰ نیمکت، ۴۳ سطل زباله و ۱۵ تابلوی مسیر سرویس بهداشتی نیز در کرمان نصب می‌شود.

 وی اظهار داشت: پنج تابلوی راهنمای مسیر به سمت مرقد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز پیش از این آماده‌سازی و به اداره‌کل بنیاد شهید استان کرمان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی با بیان اینکه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، روحیه فداکاری، ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود، گفت: سردار دل‌ها، تمامی زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد و این موضوع وظیفه ما را در قبال ایشان سنگین‌تر کرده است.

عالم‌زاده ادامه داد: به‌عنوان هم‌استانی‌های ایشان، باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر سالگرد شهادت این سردار سرافراز جهان اسلام انجام دهیم.

غلامحسین زیوری، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: شهرستان‌ها و نهادهای استان کرمان باید طرح‌ها و المان‌های خود در خصوص سالگرد شپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در کمیته استانی مطرح کنند و کار را با هماهنگی پیش ببرند.

افتتاح پایگاه بسیج سپهبد شهید سلیمانی

معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان و دبیر این کمیته نیز در این نشست از افتتاح پایگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان ازجمله آب و برق، باید برای استقرار این پایگاه همکاری کنند.

سرهنگ ذوالعلی بر جانمایی هرچه سریع‌تر در هفت ورودی شهر کرمان برای استقرار و نصب تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید کرد. 

همچنین در این نشست مقرر شد ۱۳۰ نقطه از شهر کرمان، برای نصب المان‌های شهری، تندیس، مجسمه و تابلو با موضوعیت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی جانمایی شود.‌

در این نشست همچنین طرح 'گذر فرهنگی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی' به نمایش درآمد و ضمن بررسی کامل این طرح که از میدان بسیج آغاز شده و تا میدان عاشورا کرمان ادامه دارد، مقرر شد با اصلاح نواقص و رفع مشکلات مسیر، طرح در جلسات آتی مجدد به شور گذاشته شود.

خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی در کرمان افتتاح شد

خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی، در بیست‌ویکمین هفته از پویش افتتاح شهرداری کرمان، با شعار هر هفته یک افتتاح، با حضور شهردار کرمان، رییس شورای اسلامی شهر کرمان و برخی از اعضای شورا افتتاح شد.

شهردار کرمان در آیین افتتاح خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، نیز ضمن گرامی‌داشت هفته جهانی کارآفرینی (GEW)، این هفته را بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست که هر سال ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۸ آبان تا ۴ آذر برگزار می‌شود و گفت: هفته جهانی کارآفرینی، فرصتی برای ارج نهادن به نوآوران اشتغال و اشخاصی است که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب‌وکاری راه‌اندازی کردند تا موجب رشد اقتصادیِ جامعه شوند.

عالم‌زاده با بیان اینکه توسعه کارآفرینی، موجب اشتغال و خودکفایی مالیِ شهروندان می‌شود و آثار مثبتی بر اجتماع و فرهنگ شهروندی خواهد داشت، گفت: عدم ترویج کارآفرینی نیز، به افزایش مشکلات اقتصادی ازجمله نرخ بیکاری منجر خواهد شد که دارای تأثیرات مخرب اجتماعی در بین شهروندان خواهد بود.

وی افزود: به همین منظور، خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی راه‌اندازی شد تا محلی برای توانمندسازی شهروندان، به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

عالم‌زاده با بیان اینکه این خانه قرار است در دو حوزۀ کسب‌وکارهای خانگی و فعالیت‌های استارت‌آپی فعالیت ‌خواهد کرد تا بین این دو گروه پیوند ایجاد کند، اظهار امیدواری کرد خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، به اهدافی که برای آن درنظر گرفته شده، برسد و به مأمنی برای جوانانی که ایده‌های خلاقانه در زمینۀ کارآفرینی دارند، تبدیل شود. 

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این آیین ضمن گرامی‌داشت هفتۀ جهانی کارآفرینی گفت: با توجه به اینکه کارآفرینی موجب توسعۀ کشور خواهد شد؛ در این دوره از مدیریت شهری، توجه به موضوع کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

محمد جهانشاهی افزود: خوشبختانه با مشارکت جوانان خوش‌فکر و خلاق، در ادامۀ راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ شهروندی مشارکتی، خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی راه‌اندازی شد تا به محلی برای رفت‌وآمد جوانان ایده‌پرداز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم آثار خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی را در شهر کرمان ببینیم، گفت: فعالیت خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، در حوزۀ کسب‌وکارهای خانگی و فعالیت‌های استارت‌آپی است و تلاش می‌کند بین این دو قشر پیوند ایجاد کند.

معاون شهردار کرمان افزود: در خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، یک فضای کار اشتراکی برای کسب‌وکارها ایجاد شده تا اشخاصی که قصد دارند کسب‌و کار ایجاد کنند، اما دفتر کار ندارند، با عضویت در خانه کارآفرینی و توانمندسازی، از این فضا استفاده خواهند کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان کافه‌کارآفرینی را از دیگر بخش‌های خانه کارآفرینی و توانمندسازی دانست و گفت: کافه‌کارآفرینی پس از فروکش کردن کرونا با هدف دورهمی‌ها، هر ۲ هفته یک‌بار به‌صورت میزگرد پیرامون کارآفرینی، چالش‌های کارآفرینی و چالش‌هایی که کسب‌وکارها دارند و همچنین ارایۀ تجربه‌های مفید، برگزار خواهد شد.

جهانشاهی به ایجاد کتابخانه تخصصی کارآفرینی با کتاب‌های تخصصیِ این حوزه در خانه کارآفرینی و توانمندسازی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین از اشخاصی که به‌طور مثال در حوزۀ دیجیتال، کسب‌وکارهای نوپا، استارت‌آپ‌ها، کارآفرینی و موارد دیگر تخصص و تجربه دارند، به‌عنوان مشاور استفاده می‌شود.

معاون شهردار کرمان به راه‌اندازی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ مشارکتی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای ویژۀ معلولان و خانه فرهنگ سالمندان خواهیم بود.

آیین افتتاح خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از انتقال این ویروس، بدون اطلاع قبلی و با حضور حداقلی مدیران شهری و اعضای شورا برگزار شد و سایر دعوت شدگان نیز، از طریق شبکه‌های اجتماعی و به‌صورت آنلاین، این آیین را دنبال کردند.

برچسب‌ها  سید مهران عالم‌ زاده کرمان شهرداری کرمان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری کرمان قاسم سلیمانی کرمان شهرداری کرمان قاسم سلیمانی اخبار کنکور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری کرمان شهردار کرمان راه اندازی عالم زاده شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان

همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام، پیکر مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمان تشییع و تدفین شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عصر امروز، همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام، با حضور پر شور مردم ولایتمدار و شهیدپرور پایتخت مقاومت اسلامی، پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه سیمک کوهپایه کرمان و رفسنجان تشییع و تدفین شدند.

لازم به ذکر است پیکر مطهر یکی از این شهدا در منطقه سیمک کوهپایه تشییع و تدفین شد؛ این شهید بزرگوار 19 ساله بوده که در عملیات خیبر به شهادت رسیده است و شهید دیگری که امروز پیکر مطهر آن در رفسنجان آرام گرفت، 24 ساله‌ بوده که عملیات بدر به شهادت رسیده است.

استقبال از 2 شهید گمنام در فرودگاه کرمان

شهید گمنامی که امروز مهمان مردم رفسنجان و کاروان صادقیه مردم خطه نوق بود پس از طواف بر گرد حرم امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف، از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم تشییع و در آرامگاه ابدی‌اش حسینیه نخل تدفین شد.

به گزارش تسنیم پیکر مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با استقبال پرشور مردم وارد فرودگاه کرمان شدند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم