Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:56:32 GMT

باند بزرگ قطع درختان در شیراز متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۷۹۴۱

باند بزرگ قطع درختان در شیراز متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسن صمدنژاد گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در یک عملیات گشت و مراقبت پیچیده، شب گذشته اعضای باند بزرگ قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط در شیراز شناسایی شه و با دستگیری آنان این باند متلاشی شد.

وی در تشریح جزئیات این اقدام افزود: در پی انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیروهای منابع طبیعی در شهرستان‌های جنگلی استان یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودروهای سواری اقدام به حمل مقطوعات جنگلی و انتقال آن به یکی از باغات اطراف شیراز می‌کردند، شناسایی و در دام نیروهای منابع طبیعی گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمدنژاد افزود: اعضای این باند درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل کردن مقطوعات به زغال از مناطق جنگلی شهرستانی‌های سپیدان، ممسنی، رستم و حتی استان کهکیلویه و بویراحمد قطع کرده و به شکل ماهرانه‌ای در خودروهای سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می‌کردند.

او ادامه داد: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره‌های زغال سیمکان جهرم بود که شب گذشته در دام نیروهای جان برکف منابع طبیعی گرفتار شدند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس میزان چوب آلات کشف شده را بیش از ۱۰ تن برآورد کرد و گفت: مقطوعات پس از بارگیری و توزین به انبار منابع طبیعی منتقل و متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

صمد نژاد ضمن قدردانی از دستگاه قضائی بویژه دادستان عمومی و انقلاب شیراز که در این عملیات با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشتند، گفت: متخلفان قطع درختان ارزشمند جنگلی بدانند که گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت منابع طبیعی در هر ساعت از شبانه روز در حال رصد و کنترل گلوگاه‌های استان بوده و هر گونه تحرکی از سوی قاچاقچیان و متخلفان را تحت نظر دارند.

او همچنین با هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان درختان جنگلی، بیان کرد: برخی سودجویان با خیال واهی سو استفاده از شرایط قرنطینه اقدام به قطع و حمل چوب آلات درختان جنگلی می‌کنند غافل از اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل بردار نیست و خادمان و حافظان منابع طبیعی منسجم‌تر از قبل در حال حفاظت از این گنجینه‌های ارزشمند طبیعی هستند.

صمدنژاد همچنین گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده امسال جریمه قطع درختان جنگلی ۲۵ برابر افزایش پیدا کرده و امیدواریم با حمایت‌های خوب قضائی دست سودجویان و متخلفان از جنگل‌های استان کوتاه و روند تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

کد خبر 5076736

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز قطع درختان منابع طبیعی فارس ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران بسیج درختان جنگلی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا شرف خانی اظهار کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی شدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌شود که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت