Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:53:10 GMT

راه عملی شدن جهش تولید تبدیل آن به شعور است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۵۸۴

راه عملی شدن جهش تولید تبدیل آن به شعور است

کنعانی مقدم گفت: راه عملی شدن شعارهای سال بکارگیری مدیران ایمانی و تبدیل شعار به شعور است، بسیاری از مدیران ما در مسندهای مختلف دارای علم هستند اما خودشان ایمان به علم ندارند، به همین جهت کاری از پیش نمی برند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا:  با گذشت بیش از 9 ماه از شیوع کرونا و اعلام اخبار رسمی انتشار این ویروس از اسفندماه سال گذشته شاهد بحران های مختلفی در حوزه های مختلف و ایجاد بسیاری از مشکلات برای مردم هستیم که یکی از این بحران ها در حوزه اقتصاد است که مسایل عدیده ای را در حوزه کلان و خرد برای مردم بوجود آورده است در همین رابطه گفتگویی با «حسین کنعانی مقدم» دبیر کل حزب سبز به شرح زیر انجام ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مورد شیوع کرونا و تاثیر آن در کشور توضیح بفرمایید؟

حکومت خوب و حکمرانی خوب دو موضوع بسیار مهم هستند که باید به آن بپردازیم. ممکن است حکومت خوبی داشته باشیم اما نتوانیم با حکمرانی خوب آن را اداره کنیم و مشکلات بر روی هم انباشته شده و دچار بحران شویم و یا ممکن است حکمرانی خوبی داشته باشیم اما حاکمان خوبی در مسند نباشند که در این صورت نیز باز با مشکل مواجه می شویم. مدیران ما متاسفانه در مقابل بحران سه واکنش نشان می دهند یا عبور از بحران را انتخاب کرده و یا حل بحران را در پیش می گیرند و یا تسلیم بحران می شوند.

 

با بحران های اقتصادی ایجاد شده در شرایط کرونا چگونه باید برخورد کنیم؟

به نظر می رسد در مسایل اقتصادی اگر بحران ها را تبدیل به فرصت کرده و از آنها استفاده کنیم برای رسیدن به اهداف موفق می شویم در غیر این صورت عبور از بحران مانند بحران تخم مرغ، گوجه فرنگی و سایر اقلام بسیار مضحک است و برای نظام مدیریتی مطلوب نیست که بدیهی ترین نیازهای جامعه تبدیل به بحران شود؛ این امر نشان دهنده ناکارآمدی مدیران است.

 

مدیریت بحران چگونه تعریف می شود؟

برخی فکر می کنند اگر مدیریت بحران کنند و سرپوش بر آن بگذارند، موفق تر هستند که در این صورت نیز ممکن است بحران چند صباحی خاموش شود و در مرحله بزرگ تری دوباره آغاز شود. برخی از مدیران فکر می کنند با عبور از بحران و پاک کردن صورت مسئله می توانند مشکلات را حل کنند و از ترفند بحران علیه بحران استفاده می کنند و در صورت وقوع بحرانی، بحران دیگری را شکل می دهند. بحران بورس شکل می گیرد و در پی آن بحران سکه و ارز شکل می گیرد؛ این نوع مدیریت کارآمد نیست.

 

چه تعریفی از مدیریت در تعالیم اسلامی ارایه می شود؟

آنچه در تعالیم ما تاکید شده و باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مدیریت باید کارآمد باشد و حل بحران را در پیش بگیرد نه عبور از بحران و مدیریت آن و یا پاک کردن صورت مسئله.

 

ارزیابی شما در مورد تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد  و تاکید بر شعارهای سال در این محور چیست؟

این شعارها نقشه راه هستند که هر سال از سوی مقام معظم رهبری برای حاکمیت تعریف می شود و مدیران ارشد هر ساله مشکلات را مطرح کرده و راه حل ها را عنوان می کنند، مانند موضوع گرانی و کاهش تولید که جامعه امروز با آن دست به گریبان است. بر همین اساس موضوع جهش تولید امسال مطرح شد و بر حضور حداکثری توانمندی اقتصادی در تولید برای حل مسایل معیشتی مردم تاکید شد.  این شعار اگر به شعور تبدیل شود، ثمرات زیادی را بر جای می گذارد.

 

راه عملی شدن شعارهای سال چیست؟

اما اگر این شعار به شعور تبدیل نشود، فقط در حد یک شعار باقی می ماند. ما باید با اقداماتی که انجام می دهیم، این شعار را تبدیل به شعور و باور کنیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد و زیرساخت های ما متناسب با این شعار و شعور نشود، سال از پی سال می گذرد و ما متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از فرامین رهبر انقلاب در حد شعار باقی مانده است و به شعور و عمل تبدیل نشده است.

 

چه راهکاری برای عملی کردن این شعارها وجود دارد ؟

معتقدم مدیران ما در قسمت های مختلف حکمرانی باید مدیران ایمانی باشند یعنی علم بخشی از کار مدیریت است و ایمان بخش دیگر. ممکن است مدیران ما علم داشته باشند اما چون ایمان واقعی نداشته اند به راحتی نمی توانند از حل مسایل عبور کنند اما اگر علم داشته باشیم و ایمان را نیز به کار ببریم، قطعا در مسیر علم حرکت کرده و مشکل را حل می کنیم. بسیاری از اساتید ما در مسندهای مختلف قرار دارند و دارای علم هستند اما خودشان ایمان به علم ندارند، به همین جهت کاری از پیش نمی برند.

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید شعور احزاب عبور از بحران مدیران ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در خیابان‌ها و محور‌های گفت: آماده‌باش نیرو‌های مدیریت بحران ادامه دارد و این جبهه بارشی  در شهر‌های مبارکه، شهرضا، نایین، ورزنه، کوهپایه، نطنز، بادرود، اصفهان، فلاورجان، ورزنه، هرند، میمه و زرین شهر  فعال بود.

منصور شیشه‌فروش افزود: میزان بارش‌هادر اصفهان ۲۰ میلی‌متر گزارش شد که بارش باران و رگبار تگرگ در شهر اصفهان با جاری شدن روان آب همراه بود.

او گفت: در برخی از مناطق شهری از جمله مناطق ۵، ۱۳، ۶ و ۱۰ شاهد گرفتگی معابر در خیابان‌های حجتیه، سپهسالار، آپادانا، آبشار، مشتاق و نیز آب‌گرفتگی در اتوبان‌های شهید همت، خروجی شهید لاوی، شهید دستجردی، خلیج فارس و در زیر گذر‌ها و معابر بودیم.

شیشه فروش افزود: بر همین اساس ۴۵ گروه خدمات شهری و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا کردند و امدادرسانی و تخلیه آب صورت گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در بزرگراه خلیج فارس به سمت بهارستان به دلیل آبگرفتگی معابر یک لاین فعال و لاین دیگر دچار آبگرفتگی است، همچنین از سمت میدان تره بار، قلعه شور محور ابریشم محدودیت تردد اعمال شده و نیز در محور ابریشم به سمت اتوبان شهید دستجردی آبگرفتگی موجب شده که عوامل تیم مدیریت بحران به محل اعزام و آب‌های سطحی را تخلیه کنند.


او  اضافه کرد:  همچنین به دلیل آبگرفتگی در معدن باما در  فلاورجان و کلیشاد سه نفر محبوس شدند که نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در فلاورجان، قهدریجان، زرین شهر، فولادشهر، کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان و شاهین شهر آبگرفتگی معابر گزارش شد.


طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا  (جمعه) در سطح استان ادامه دارد و آسمان بیشتر مناطق استان به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

امروز بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبار‌های پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید