Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خیابان ولی‌عصر بلندترین خیابان درختکاری شده تهران و همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با طول پیش از ۱۷ کیلومتر است که از میدان راه‌آهن در جنوب تهران آغاز شده و به میدان تجریش در منطقه شمیران در شمال تهران می‌رسد.  

این خیابان به دلایل طول زیاد آن و درختان چنارش، همواره  یکی از خیابان های مورد علاقه شهروندان تهرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش بود که «سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از این خیابان بازدید کرد و با پیاده‌روی از محدوده میدان راه آهن تا چهار راه ولیعصر، به بررسی وضعیت درختان چنار و فضاهای سبز این محدوده پرداخت.

وی اعلام کرده بود که این بازدید که به منظور حمایت‌طلبی از درختان خیابان ولیعصر(عج) انجام شده است.

میلانی، به بررسی وضعیت سلامتی درختان خیابان ولیعصر، وضعیت کانال‌ها و معابر انتقال آب، نحوه آبرسانی درختان، آخرین وضعیت قنوات و چاه‌های محور ولیعصر و ورود پساب و فاضلاب‌های شهری به کانال‌ها نیز پرداخت.

ولیعصر خیابانی نوستالژیک

سلامی یکی از ساکنان قدیمی خیابان ولیعصر تهران است که اکنون بازنشسته است؛ او می گوید هنوز هم خانه ام در خیابان ولیعصر است و نمی توانم از این محله جدا شوم.

او که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را در محله منیریه تهران زندگی کرده است، می گوید درختان ولیعصر امروز، با سال های گذشته خیلی تفاوت دارد.

به گفته او ولیعصر امروز از حال و هوای طبیعی به حال و هوای تجاری تغییر مسیر داده است.

این شهروند می‌گوید: بیشتر قدیمی های تهران با این خیابان عکس دارند و تهرانی ها لحظه های جوانب خود را در این خیابان سپری می کردند.

وی معتقد است شهرداری باید بیشتر به این خیابان رسیدگی کند و در حفظ و حراست از آن کوشا باشد و با کاشت درختان جوان ولیعصر را احیا کند.


او می افزاید: همچنین شهروندان باید در قبال حفظ این خیابان بکوشند، از ساخت و ساز غیر مجاز بپرهیزند، آبیاری درختان مقابل محل کسب خود را به عهده بگیرند و این خیابان را با خاطراتش به نسل بعد بسپارند.

آغاز طرح علمی حفاظت از خیابان ولیعصر 
«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران نیز امروز اعلام کرد که به منظور حفظ و نگهداری ۲ هزار و ۶۳۵ درخت چنار خیابان ولی عصر (عج) که در بخش مرکزی شهر تهران قرار دارند؛ شهرداری با دانشگاه تهران برای انجام تحقیقات علمی همکاری می کند.

آبادیان گفته است که ۴ کیلومتر از خیابان ولی عصر (عج) با ۲ هزار و ۶۳۵ درخت چنار در محدوده این منطقه قرار دارد.

به گفته او، در این راستا دکتر متشرع زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به همراه سایر اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد از درختان روتبال و کهنسال خیابان ولیعصر (عج) بازدید کردند.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: ۱۰۶درخت کهنسال با سن بین ۳۹ تا ۸۲ سال در این محور  وجود دارند که در این بازدید کلیه موارد موثر بر تغذیه خاک درختان چنار و راهکارهای تغذیه ای جدید و نوین برای تغذیه بهینه درختان در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: در این همکاری وجود درختان کهنسال و درختان روتبال بالای ۱۰ سال و نیز نهال های چنار موجود در این خیابان مورد توجه قرار گرفت.  

به گفته شهردار منطقه ۱۱ در تحقیقات مذکور تلاش بر این است که یک تقویم تغذیه ای مناسب برای درختان به صورت واحد ارائه و راهکارهایی برای کاشت گونه های گیاهی پالاینده خاک به منظور کاهش آلودگی های خاک ارائه شود.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه یازده تهران خیابان ولیعصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران خیابان ولیعصر شهر تهران خیابان ولیعصر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هویتی در خیابان معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نصرالله آبادیان شهردار منطقه به پاس روز معلم با حضور در ساختمان شهدای مکه «دانشگاه فرهنگیان» واقع در خیابان معلم در نشست بررسی مسائل و مشکلات این دانشگاه شرکت کرد.

آبادیان در این نشست با تاکید بر تعاملات شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش گفت: این دو نهاد همواره باهم تعاملات سازنده‌ای داشته‌اند و ما هم در منطقه هفت طی تفاهم نامه‌های که با مدارس سطح منطقه داریم، خدماتی را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی کشور و آموزش همگانی ارائه می‌دهیم.

او به وجود مرکز آموزش شهدای مکه (دانشگاه فرهنگیان) در منطقه هفت اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم که دانشگاه فرهنگیان در منطقه هفت قرار دارد و می توانیم در جهت افزایش سرانه‌های آموزشی شهروندان، برنامه‌ریزی‌های خوبی را داشته باشیم .

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت مکانی این دانشگاه و قرار گرفتن آن در کنار چندین مدرسه، شهرداری منطقه هفت در تلاش است پیاده روها و معابر پیرامون دانشگاه را تبدیل به یک گذر فرهنگی کند و این کار می‌تواند محیطی مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد.

پیش از سخنان شهردار، رییس دانشگاه فرهنگیان با ارائه آمارهایی از میزان فعالیت این دانشگاه گفت: ظرفیت این دانشگاه ۷۰۰ نفر است اما هم اکنون ۱۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند در حالی که این ساختمان به دلیل قدمت بالا، مشکلات زیادی دارد و باید فکری برای استحکام آن در برابر حوادث داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر