Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل محیط زیست استان از کشف و ضبط محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض(گونه های بالابان، شاهین و بحری) در استان بوشهر- شهرستان عسلویه در خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد با اعلام این خبر تشریح كرد: محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که شامل تعداد 22 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین یان و ازگونه های شاهین، بحری و بالابان بوده است توسط فرماندهی مرزبانی شهرستان عسلویه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان از بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند، ادامه داد: این کشف پرندگان سومین کشف و ضبط پرندگان شکاری در سال جاری می باشد که دو مورد قبلی در شهریور ماه و در شهرستان دیر بوده است و هم اکنون روال قانونی مراحل قضایی آن نیزدر حال انجام است.
فرهاد قلی نژاد افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی جهت بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها،آغاز شده است.
مدیر كل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایان از همکاری همه دستگاههای امنیتی از جمله اداره کل اطلاعات استان بوشهر و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان و فرماندهی مرزبانی استان و واحدهای تابعه آنها در شهرستانها برای همکاری های مجدانه و متعهدانه در کشف و ضبط
این محموله ها در سال جاری تشکر کرد و اظهار امید واری نمود با همکاری و مساعدت همه علاقمندان به تنوع زیستی و این پرندگان ارزشمند ، حفاظت از آنها بصورت بهینه استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محیط زیست استان استان بوشهر کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر