Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شبکه «المیادین» با سران تعدادی از گروه‌های فلسطینی درباره ازسرگیری هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

«اسامه حمدان» از اعضای ارشد حماس در این مصاحبه گفت، اقدام تشکیلات خودگردان غافلگیرکننده و خنجر زدن از پشت بود و این هماهنگی با موضوع مقابله با اشغالگر در تناقض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ازسرگیری هماهنگی امنیتی بر اعتماد تأثیر می‌گذارد و باب مداخله آمریکایی-اسرائیلی و منطقه‌ای را باز می‌کند.

حمدان ضمن تأکید دوباره بر وحدت موضع فلسطینی گفت، تماس‌ها میان فتح و حماس قطع نشده و ادامه دارد.

«فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم گفت، ازسرگیری روابط امنیتی یک تصمیم تاکتیکی نبود بلکه یک تصمیم کاملا سیاسی و بازگشت به چارچوب «اسلو» بود.

وی افزود: در مقابل تصمیم هماهنگی امنیتی با اشغالگر می‌ایستیم اما این موضوع نباید به مانعی در برابر گفت‌وگو تبدیل شود.

«بسام الصالحی» دبیرکل حزب فلسطینی «الشعب» نیز بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای آشتی و پایان دادن به اختلافات تأکید کرد و گفت، ازسرگیری هماهنگی امنیتی هیچ توجیهی ندارد.

وی درباره حساب باز کردن رام‌الله بر دولت جدید آمریکا هشدار داد و گفت، دایره‌ای که مسأله فلسطین در آن در حال چرخش است «مذاکرات، بحران، مذاکرات» است و دولت «جو بایدن» نیز به همین منوال خواهد بود.

تشکیلات خودگردان هفته گذشته پس از توقف شش ماهه، از ازسرگیری روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داد .

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ازسرگیری هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد