Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: تاکنون در راستای نظارت بر حُسن اجرای قانون و برخورد با ترک فعل وظایف مدیران ۱۲ تذکر صادر شده و ۳ نفر از مدیران نیز تشویق شده اند.

خبرگزاری میزان - غلامعلی صادقی در جمع مسئولان قضایی استان خراسان رضوی بر لزوم تلاش مضاعف در جهت تحقق تحول قضایی تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از گسترش بیماری کرونا افزود: این محدودیت‌ها نباید خللی در ارائه خدمات به شهروندان گرانقدر به وجود آورد، اما باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها با هدف حفظ سلامت مراجعان محترم و همکاران قضایی و اداری نیز بهره برد تا ضمن ارائه خدمات مطلوب قضایی و حقوقی به ارباب رجوع، پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح اقدامات مجموعه قضایی استان خراسان رضوی گفت: تمامی اقدامات باید مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی تحول خواهانه‌ای که از ناحیه رئیس قوه قضاییه و ستاد تنظیم شده مورد عمل قرار گیرد چراکه در همین مدت اخیر شاهد آثار مثبت اجرای این گونه سیاست‌ها در بخش‌های مختلف بوده ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی از این اقدامات گفت: توجه به اصول پیشگیرانه، ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش جمعیت کیفری، برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، اعمال نظارت مستمر و مؤثر بر کلیه عملکردها، تسریع در رسیدگی به پروند‌های قضایی؛ از نکات مورد توجه ستاد دادگستری استان بوده و رعایت این نکات مورد تأکید قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به تلاش در زمینه ایجاد زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک گفت: مدیران باید نظارت مجدانه‌ای در خصوص عملیاتی شدن تأکیدات در این زمینه اعمال کنند چراکه برگزاری دادگاه‌های الکترونیک به سمت اجباری شدن پیش خواهد رفت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: در زمینه بخشنامه‌های صادره از ناحیه ریاست قوه قضائیه از جمله بخشنامه ترک وظایف مدیران، بخشنامه غربالگری زندانیان، بخشنامه امنیت قضایی، دستورالعمل تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه، دادرسی الکترونیک نیز اقدامات خوبی به انجام رسیده به نحویکه تاکنون در راستای نظارت بر حُسن اجرای قانون و برخورد با ترک فعل وظایف مدیران ۱۲ تذکر صادر شده و ۳ نفر از مدیران نیز تشویق شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری خراسان رضوی بخشنامه ترک فعل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان رضوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی وظایف مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس