Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در آئین رونمایی از کتاب " فرزند کردستان" (خاطرات حجت الاسلام نورالدین حیدری به قلم محمدعلی صدرشیرازی تولید حوزه هنری استان کردستان) با اشاره به روایت قرآنی که کتاب و کتاب‌ها باغ و باغستان دانشمندان است، اظهار کرد: دانشمندان به کتاب زنده هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی است و به هیچ وجه مطالعه مطالبی که از طریق گوشی، وب‌گردی در اینترنت انجام می‌شود در مقایسه با کتاب بار غنایی به‌دنبال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استانی فرهنگی شناخته می‌شود، ادامه داد: بدون شک بدون مطالعه و کتاب‌خوانی، بسترهای لازم فرهنگی کردستان حفظ نمی‌شود.

وی آثار و تالیفات ۵۰۰ ساله گذشته از شعرا و نویسندگان کرد را بیانگر فرهنگ استان کردستان برشمرد و گفت: ترجمه آثار ادبا و شعرای برجسته کرد زبان به زبان فارسی ضرورت دارد که متأسفانه در این زمینه آثار زیادی وجود ندارد و انجام این مهم در معرفی ملی بزرگان ادب و فرهنگ کردستان نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.

این جلسه به مناسبت هفته کتاب و توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شده بود، به‌صورت آنلاین در تمام کشور پخش شد که ضمن رونمایی از کتاب فرزند کردستان، از نویسندگان استان بهروز خیریه، یوسف‌خانی، ابراهیم زارعی و رضا رستمی و نیز فرمانداران بیجار، دیواندره، قروه به‌عنوان فرمانداران برتر و خادمان و مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد و صدا و سیمای استان کردستان به‌عنوان دستگاه برتر در این حوزه معرفی شد.

کد خبر 5077536

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه حوزه هنری کردستان رونمایی رونمایی کتاب ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا بارش باران بسیج شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا بارش برف شهرستان کرج استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.

زنده‌یاد «محمدصادق سیف» متولد ۱۳۱۴ در خرم‌آباد و از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم‌آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان به شمار می‌رفت که ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900659

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی