Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم گفت:طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت است که با همکاری چندین نهاد و خیران اجرا می شود امروز به مرحله ای رسیده ایم که باید کنار هم قرار بگیریم  و در کنار هم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اصغرمکارم در آیین افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور با حضور سردار معروفی، فرمانداران جنوب کرمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: وجود نیروهای داوطلب مردمی نعمتی است که با نگاهی جهادگونه که در جامعه ایجاد میشود، نعمتی است که دستاورد انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


 

 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت است که با همکاری چندین نهاد و خیران اجرا می شود امروز به مرحله ای رسیده ایم که باید کنار هم قرار بگیریم  و در کنار هم زنجیره انتقال این بیماری را بشکنیم و آمار را به حداقل برسانیم.
 

 

 

 

 




وی با بیان اینکه 50 درصد بیماران بستری در بیمارستانهای جنوب کرمان یعنی حدود 40 نفرکووید مثبت هستند و در زمان شیوع بییماری هم با افزایشی که در ظرفیت بیمارستانها داشته ایم حدود 200 نفر را میتوانیم پوشش دهیم، تصریح کرد: تاکنون شیب ملایمی در زمینه افزایش موارد مثبت بیماری کرونا را در جنوب کرمان داشته ایم و وضعیت شهرستانهای جیرفت و عنبراباد قرمز و بقیه مناطق زرد است اما این وضعیت ثابت نیست مردم باید مراقبت کنند که این اقدام گام مهم و بیشترین کمک را به قطع زنجیره انتقال می کند.
 

 

 

 




مکارم خاطرنشان کرد: متاسفانه 50 درصد تستهای گرفته شده موارد مثبت بوده است هر چند موارد سرپائی از این هم بیشتر است چراکه 80 درصد بیماری بدون علامت است و نمیتوان تخمین زد که چه جمعیتی در جامعه درگیر ویروس هستند به طور قطع بیماران سرپائی این ویروس در سطح جنوب  از آمار موجود بسیار بیشتر است و اینها ناقل در جامعه هستند، هنر ما این است که کنترل کنیم این افراد بیماری را منتقل نکنند چون کسی که مثبت شده مراقبت می‌کند هرچند که ممکن است افرادی این موارد را رعایت نکنند که یکی از مهمترین اهداف این طرح کنترل این موردها هم هست.

 

 

 

 




رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: درروزهای اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بالا رفت و در جنوب کرمان تقریبا همان شرایط قبل با همان شیب را داشتیم و میتوان گفت که دو سوم مرگها در مراکز درمانی ما ناشی از بیماری کووید19 بوده است حدود 234 نفر کسانی بودند که مبتلای قطعی به کرونا بوده اند که دچار مرگ شده اند.
 

 

 

 



وی عنوان کرد: این طرح در سه بعد اصلی است که مراقبتی است و تیمی است و همه جا در تمام مراحل بسیج  حضور فعال دارد در بحث مراقبت، بیماریابی و مراحلی که منجر به درمان میشود و بخش دیگر که بحث حمایتی دارند.

 

 

 

 



مکارم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که مردم به ویژه در جنوب کرمان است بحثهای حمایتی است که با مشارکت بسیج خیران و نهادهای مختلف بخشی مهم است که در این طرح دیده میشود هم مراقبت میکنیم و هم حمایت میکنیم و نهایتا بعد سوم بعد نظارتی است.

 

 

 




رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در حوزه نقاهتگاهی سالنی تجهیز شده است که اگر مراکز درمانی سرریزی داشته باشند با نقاهتگاه ها کمک شود هر چند که فرهنگ منطقه جنوب در نقاهتگاه نیست ما در موجهای قبلی بیماری هم پیش بینی لازم در این زمینه را کرده بودیم اما نه آمار به آن حد رسید و نه مردم راغب بودند.
 

 

 

 



وی در خاتمه عنوان کرد: کلیه بیمارستان های منطقه به اکسیژن ساز مجهز شده اند و بیمارستان کاشانی مختص بیماران ریوی خواهد شد و مردم با خیال راحت به بیمارستان امام مراجعه کنند  دو تانک ذخیره اکسیژنی هم برای دو بیمارستان بزرگ منطقه خریداری شده است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت زنجیره انتقال جنوب کرمان طرح شهید کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان