Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی با بیان اثرات اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه و افزایش ۳۰ درصدی عرضه مسکن(بازاراجاره و فروش) گفت: تاثیر اولیه اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه را بر بازار مسکن دیده ایم و مطمئنا تاثیر آن ادامه دار خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از هیبنا، با ارسال پیامک به دارندگان واحدهای مسکونی خالی از اواخر تابستان امسال ، عملیات اجرایی طرح مالیات بر خانه‌های خالی عملا وارد فاز جدی تر خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله اول اطلاعات واحد مسکونی خالی از سکنه به مالک پیامک می شود و این مهلت به مالک داده شد که نسبت به این اطلاعات در صورت نادرست بودن در قالب پیامک برگشت اعتراض خود را ارسال کند.
با آغاز به کار سامانه املاک و اسکان، روزانه به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پیامک به مالکان خانه های خالی از سکنه ارسال شد و به نظر می رسد طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی تا الان به ۱.۵ میلیون مالک پیامک ارسال شده تا در این خصوص وضعیت خود را اظهار کنند.

 اگر چه هنوز ضرایب مالیات بر خانه های خالی در مجلس تصویب نشده اما قطعا با اجرای آن می توان به افزایش عرضه مسکن که یکی از معضلات و چالش‌های این روزهای بخش مسکن است را تا حدودی برطرف کند. طبق آمارهای اعلام شده در حال حاضر ۲.۷ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور( استان تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی) وجود دارد که اگر از این تعداد حدود ۳۰ درصد آن وارد بازار مسکن شود میتوان گفت این طرح موفق عمل کرده است.
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا میتوان تاثیر طرح مالیات بر خانه های خالی از سکنه را در بازار مسکن از اواخر سال جاری شاهد بود؟ گفت: به محض اینکه بحث مصمم شدن بر اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه مطرح شد اثرات آنرا در فصل نقل و انتقالات دیدیم و ۳۰ درصد عرضه مسکن چه در بازار اجاره و چه در بازار خرید و فروش را مشاهده کردیم.
وی افزود: در فصل نقل و انتقالات مسکن و در تابستان امسال و در زمان مطرح شدن آغاز به کار سامانه املاک و اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه ، اگر آمار آن را از اتحادیه املاک دریافت کنید متوجه خواهید شد که در همان روزهای تابستان ۳۰ درصد افزایش عرضه مسکن به بازار را به همراه داشته است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همان تابستان و در فصل نقل و انتقال، مشاهده شد که عرضه مسکن در بخش خرید و فروش و در بخش اجاره مسکن، عرضه مسکن تا حدودی روند مناسبی به خود گرفته است. پس بنابراین تا حدودی میتوان گفت که مالیات بر خانه های خالی از سکنه تاثیر اولیه خود را بر بازار مسکن گذاشته است.
محمودزاده خاطر نشان کرد: به هر حال اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه کار سختی و سنگینی بود و قطعا تاثیر مثبت خود را نیز در آینده بر بازار مسکن خواهد گذاشت.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن نیز گفت: شرط پرداخت وام ودیعه مسکن، تکمیل اطلاعات در سامانه طرح اقدام ملی مسکن است، بنابراین تاکنون به ۲۸۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

کد خبر 456937

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مالیات بر خانه های خالی عرضه مسکن مسکن رهن و اجاره مسکن خرید مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه بر بازار مسکن عرضه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • قلک پورشه خالی شد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی