Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هیات علمی هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر «مقاومت» متشکل از فرهاد مهندس‌پور، یدالله آقاعباسی و غلامحسین دریانورد، پس از خوانش ۵۴ چکیده در مرحله نخست و تایید ۳۸ چکیده برای ارسال کامل مقاله، در مرحله نهایی ۳۰ مقاله دریافت کرده و از بین مقالات دریافت شده، ۱۱ مقاله را به‌ عنوان مقالات منتخب معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالات منتخب هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت بدون اولویت به شرح زیر است:

فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت «علی رویین» (ارائه و چاپ)

واکاوی هویت مکان در مواجهه با مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی ایران «مهشید حسینیان» (ارائه و چاپ)

نقد ایدئولوژیزه کردن گفتمان ادبیات و تئاتر مقاومت «آرمان طیران» (ارائه و چاپ)

تحلیل تاثیرگذاری نظام سیاسی بر جریان تئاتر مقاومت در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی «محمدرضا رسولی، پریسا کیومرثی» (ارائه و چاپ)

بررسی مفهوم کرونوتوپ در نمایشنامه‌های «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»، «۳۱/۶/۷۷» و «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» نوشته علیرضا نادری «رضا نادری فرادنبه» (ارائه و چاپ)

مطالعه جامعه‌شناختی (خانواده) شخصیت‌محوری در نمایشنامه‌های دفاع مقدس دهه ۸۰، براساس رویکرد پیر بوردیو با تاکید بر نمایش‌نامه «۳۱/۶/۷۷» نوشته علیرضا نادری «شهرام احمدزاده» (ارائه و چاپ)

مطالعه تطبیقی نمایش‌نامه «۳۱/۶/۷۷» نوشته علیرضا نادری و داستان «بازگشت به حیفا» نوشته غسان کنفانی براساس الگوی «سفر قهرمان» جوزف کمبل «لیلی عاج» (ارائه و چاپ)

تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت «ایرج افشاری اصل» (ارائه و چاپ)

مطالعه گستره مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جنوب ایران از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۸ «فریبا جعفری» (چاپ)

رویکرد واقع‌گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی‌های درام حماسی «مهدی نصیری» (چاپ)

نمایش عروسکی؛شیوه‌ای بیانگر در بازنمایی امر مقاومت «سلما محسنی اردهالی» (چاپ)

هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با دبیری جهانشیر یاراحمدی، همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1081682 برچسب‌ها جشنواره فیلم مقاومت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر تئاتر مقاومت ارائه و چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_ir تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند