Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@06:56:29 GMT

ورود سامانه جدید بارشی از ۵ آذر به کشور

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۴۸۴۲

ورود سامانه جدید بارشی از ۵ آذر به کشور

رویداد۲۴ محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال شرق و شرق کشور، سواحل شمالی، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران و وزش باد داریم و به تدریج از میزان بارش ها در مناطق مذکور کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

وی افزود: روز آینده در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار؛ احتمال وقوع سیل در تهران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه سوم آذر در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، جنوب شرق کشور و هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم که در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است؛ روز سه شنبه چهارم آذر نیز همین شرایط در مناطق مذکور به صورت بارش پراکنده ادامه دارد.

وی افزود: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری این سامانه فعال‌تر می‌شود و گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور و بخش هایی از شمال شرق را در بر خواهد گرفت و پیامد ورود این سامانه بارش برف و باران و وزش باد و در مناطق جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

اصغری گفت: امروز شمال و مرکز خلیج فارس و دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد شدید، مواج است.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده با توجه به وزش باد شدید دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز در نوار جنوبی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید داریم و دوشنبه بعد از ظهر تا فردا شب در سواحل خزر به ویژه شرق مازندران و گلستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل بین ۵ تا ۷ درجه خواهد بود و از پنج شنبه تا جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.
اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هواشناسی بارش باران ویروس کرونا در ایران پیش بینی می شود وزش باد شدید کمینه دما روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی طی سه روز آینده، از تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه در بعضی ساعات در بعضی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و دیگر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در ساعت بعدازظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748581

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد