Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@00:35:35 GMT

سی و دو سال گذشت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۶۷۰۳۹

سی و دو سال گذشت

۳۲ سال قبل در چنین روزی معمار کبیر انقلاب با نگاه آینده‌ نگر خویش به دانشجویان و در پی نیاز کشور به تفکر ناب بسیجی فرمان تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کرد تا بسیج دانشجویی تنها مجموعه دانشجویی باشد که به فرمان مستقیم بنیان گذار انقلاب تشکیل شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طاها رهدار؛ ۳۲ سال گذشت از روزی که امام این امت وظیفه پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی را به عهده فرزندان بسیجیش در دانشگاه‌ها نهاد؛ و امروز ما سنگرنشینان این سنگر مستحکم انقلاب خطاب به امام مان میگوییم: «به روح پاک تمام شهیدان بسیجی از مصطفی چمران تا مصطفی احمدی روشن، از حسین علم الهدی تا حسین همدانی، از محسن وزوایی تا محسن حججی، از حسن باقری تا حسن تهرانی مقدم، از حسن تهرانی مقدم تا حسن عشوری و از قاسم میرحسینی تا قاسم سلیمانی قسم یاد می‌کنیم تحت لوای جانشین خلف تان، تا آخرین نفس از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی انقلاب اسلامی پاسداری کرده و از نفوذ ایادی استکبار به هر شکل جلوگیری خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۳۲ سال گذشت از روزی که امام این امت، بزرگترین افتخار خود در این دنیا را بسیجی بودن و خواسته خود از خدا را محشور شدن با بسیجیانش خواند. اما به راستی مگر بسیجیان روح الله چه ویژگی‌هایی دارند که حشر با آنان خواسته حضرت روح الله است؟ پاسخ را باید در سخنان خود امام جست، همانجا که فرمودند: من همواره به خلوص و صفای شما بسیجیان غبطه میخورم، همانجا که مدیریت صحیح جوانان بسیجیش در دفاع مقدس را به رخ جهانیان کشید، همانجایی که بسیج را مدرسه عشق، شجره طیبه، میقات پا برهنگان، لشکر مخلص خدا و معراج اندیشه‌های پاک اسلامی که تربیت یافتگانش نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند، نامید، همان جا که جلوگیری از نفوذ استکبار در حوزه و دانشگاه را تنها به چشم بیدار فرزندان بسیجیش گره زد، و همانجا که حضور جوانان بسیجیش دز تمام صحنه‌ها را راه قطع کردن ریشه ضد انقلاب معرفی کرد؛ و فرزندان بسیجیش را پشتوانه مسئولین جمهوری اسلامی برای اثبات برقراری صلح و زندگی مسالمت آمیز بدون حضور آمریکا و شوروی دانست.

۳۲ سال گذشت از روزی که حضرت روح الله، بزرگترین ساده اندیشی ملت و مسئولین جمهوری اسلامی را دست برداشتن جهانخواران از اسلام و جمهوری اسلامی چه در صلح و چه در جنگ خواند؛ و کاش و‌ای کاش برخی مسئولین جمهوری اسلامی همین جمله امام را سر لوحه تصمیم و عمل خود قرار میدادند و نگرانی از فیل و دلبستگی به الاغ ملاک تصمیماتشان نمی‌شد.

۳۲ سال گذشت از روزی که روح خدا، راه بریده شدن طمع دشمنان از این خاک را طنین انداز شدن تفکر ناب بسیجی بر کشور دانست. ۳۲ سال گذشت از روزی که امام مان به مسئولین جمهوری اسلامی هشدار دادند که اگر از بسیجیان غافل شوند در آتش دوزخ الهی خواهند سوخت...: ۳۲ سال گذشت از آن روزی که حضرت روح الله با هویت «دانشجوی بسیجی» تعریفمان کرد.

اما امروز شاید لازم باشد از خودمان بپرسیم دانشجوی بسیجی کیست؟ در پاسخ باید گفت دانشجوی بسیجی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آن عنصر نورانی و پاک نهادی است که در حال فراگرفتن دانش و آماده‌سازی علمی و فکری خود برای شرکت در پیشرفت مادی ملت و کشورش، چراغ ایمان و هدایت را نیز در دل خود و در محیط دانشگاه فروزان می‌کند و فضا را با صلاح و صفا و نورانیت خود نورانی می‌سازد.

دانشجوی بسیجی کسی است که دشمنِ کمین‌گرفته را از یاد نمی‌برد و غافلانه، خود و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.  دانشجوی بسیجی، جوانی خود را مغتنم می‌شمرد و از لحظه‌های گرانبهای آن برای خودسازی علمی و فکری و روحی بهره می‌گیرد. دانشجوی بسیجی، پیکار فرهنگی و فکری و عقلانی را نیز مانند حضور در میدان‌های جنگ، با تکیه بر هوشمندی و تلاش و توکل به پیش می‌برد و خود را در همه حال، سرباز اسلام و انقلاب و فرزند خمینی کبیر می‌شمرد.»

در پایان، به عقیده نگارنده شاید مهم‌ترین بخش پیام امام برای امروز هر دانشجوی بسیجی، این عبارات باشد: «شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست...» شاید امروز لازم باشد فرزندان بسیجی روح الله بیش از گذشته شانه هایشان را زیر بار مسئولیت‌های انقلاب داده و تحت رهبری نائب خلفش با فتح خرمشهر‌های پیش رو، انقلاب اسلامی در جهان را تحقق بخشند.

 

طاها رهدار- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج امام خمینی بسیج دانشجویی مسئولین جمهوری اسلامی فرزندان بسیجی دانشجوی بسیجی روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۶۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود گفت: معلم تراز انقلاب اسلامی فردی است که مخاطب خود به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به علم، تقوا، تربیت و آن‌چه مورد رضایت خدا در همه عرصه‌ها است، دعوت کند.

وی به ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران رزمندگان عرصه اقتصادی هستند و کارگری مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه موقت شاهرود به سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور به استان سمنان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۳ درصد از مصوبات این سفر به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مسوولان این مصوبات را برای مردم تبیین کنند، ابراز کرد: مردم شاهرود تا ۶ ماه آینده میزان جذب اعتبارات این سفر را از مسوولان پیگیری می‌کنند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور