Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، یکشنبه شب در نشست خبری که در فضای مجازی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حیات مردم یزد که در منطقه گرم و خشک ، کم بارش و کم آب زندگی می کنند به آب وابسته است، زیرا آنها گذشته از آب آشامیدنی، برای ادامه فعالیت های صنعتی و معدنی و کشاورزی نیاز به این ماده حیاتی  با ارزش اقتصادی بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محدودیت منابع آب های شیرین در استان یزد ، حیات مردم این منطقه وابسته به انتقال آب از خارج حوزه داخلی است  و در این ارتباط طرح هایی از انتقال آب از سرشاخه های کارون و خلیج فارس در حال بررسی و در دست اجراست. 

یزد به دلیل دوری از دریا خیلی کم تحت تاثیر ابرهای باران‌زا که از غرب و شمال غربی ایران و نیز جنوب شرق وارد کشور می شود برخوردار است، به همین دلیل و نیز وجود عرصه های بیابانی میزان بارندگی سالانه آن کمتر از ۱۰۰ میلیمتر  و میزان تبخیر سالانه آن نیز سه تا چهار هزار میلیمتر در سال گزارش شده است.     

نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد:موضوع دومی که به جد پیگیر آن است

احیای وقف است که سرمایه میلیاردی برای استان یزد محسوب می شود و  حمایت از صنعت، جذب سرمایه گذاران خارجی برای استان،  مدیریت بحث کرونا و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر برنامه های کاری اوست.

وی با بیان اینکه استان یزد زیرساخت های لازم برای مقابله با ویروس کرونا را در روزهای ابتدایی نداشت، گفت: اکنون ظرفیت تحت های آی. سی .یو بیمارستان های استان چهار تا پنج برابر شده است.

میرمحمدی درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۲۰ سال است که نماینده ای به مجلس اضافه نشده و طبق قانون باید ۴۰ نفر به تعداد ۲۹۰ نفر نمایندگان کنونی اضافه شود.

وی اضافه کرد: تا این لحظه طرح های مختلفی برای افزایش نمایندگان ارایه شده که قرار است ۲ نماینده به استان اضافه شود ولی اینکه به کدام حوزه انتخابیه اضافه شود هنوز مشخص نیست و سناریوهای مختلفی در این مورد وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از نبود نماینده ای از مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاد کرد و افزود: در حالی که قوای قضاییه ،مجریه و نیروهای مسلح نمایندگانی در ستاد یادشده دارند ولی از مجلس نماینده ای حضور ندارد.

وی همچنین درباره بهره برداری از معدن مس دره زرشک و علی آباد شهرستان تفت هم گفت: نظر موافق یا مخالفی در این موضوع ندارد و باید کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نظر موافق و مخالف را در این موضوع شنیده است، تصریح کرد: یک معدن با ذخایر عظیم مس که درآمدزایی خوبی برای دولت و ملت دارد در مقابل آسیب های زیست محیطی هم به ویژه در زمینه منابع آب با بهره برداری از آن وجود دارد باید دقیقا مورد نظر باشد.

وی اضافه کرد: مسوولان معادن مس همواره به مسوولیت های اجتماعی خود در منطقه ای که فعالیت دارند، عمل کرده اند و چنانچه معدن مس دره زرشک و علی آباد آسیب زیست محیطی به ویژه در زمینه منابع آب نداشته باشد با بهره برداری آن موافق است.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: مسوولان معدن مس مدعی هستند که کارشناسان دیگری باید برای بهره برداری از این معدن نظر دهند که باید اجازه دهیم آنها به این سمت بروند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، 

در حال حاضر شهرستان اردکان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس دارد، شهرستان های میبد و تفت هم با ۱۵۵ هزار تن یک نماینده، شهرستان های یزد و اشکذر و بخش ندوشن هم با حدود ۷۰۰ هزار نفر هم یک نماینده  و مردم پنج شهرستان مهریز،بافق، بهاباد ، خاتم و ابرکوه هم با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده دارند لذا  تعداد و ترکیب نمایندگان استان نیاز به بازنگری دارد. 

پاییز برچسب‌ها یزد نماینده مجلس شورای اسلامی سید جلیل میرمحمدی میبدی تفت پروندهٔ خبری افتتاح طرح‌های آب و برق در کرمان و یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد نماینده مجلس شورای اسلامی تفت یزد نماینده مجلس شورای اسلامی تفت اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی بهره برداری یک نماینده استان یزد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۰ مرتبط با بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حاجی بابایی: کمیسیون تلفیق جدول مرتبط اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها را احیا کرد

بنابراین گزارش، در ابتدا حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول شماره ۲۰ گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود، اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ و با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهر‌ها و روستا‌ها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به کأن لم یکن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

سلیمی: جدول شماره ۲۰ سرابی است که می‌خواهد صرفا دل نمایندگان را خوش کند

بنابراین گزارش، علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دلشان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود، اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست.

وی افزود: چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصا به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

میرتاج‌الدینی: با حمایت از جدول مرتبط با اجرای پروژه‌ها قدم محکمی در راستای رونق کشور برداشته می‌شود

در ادامه، محمدرضا میرتاج‌الدینی در موافقت با جدول فوق گفت: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

نماینده دولت: جدول شماره ۲۰ فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت

همچنین نماینده دولت در مخالفت با جدول مذکور گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای بسیاری از طرح‌ها که در جدول شماره ۲۰ گنجانده شده‌اند، وجود ندارد، این جدول فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه دیگری از آن حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران