Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنبری از انتظار برای مرحله نهایی طرح حفاظت و مرمت مسجد رنگونی های آبادان خبر داد و گفت: این طرح توسط یکی از مشاورین متخصص و باسابقه در حال انجام است و به زودی برنامه ریزی های لازم برای اجرای آن انجام خواهد شد.

«محسن قنبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه طرح حفاظت و مرمت مسجد رنگونی‌های آبادان توسط یکی از مشاورین متخصص و باسابقه در حال انجام است اظهار کرد: به زودی برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام خواهد شد؛ تاکنون هیچ گونه طرح مدونی در این راستا وجود نداشته و تمام اقدامات انجام شده به صورت موردی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند عدم برنامه‌ریزی یکپارچه را عامل آسیب به بنای مسجد رنگونی‌های آبادان دانست و افزود: عمده آسیبی که تاکنون به این بنای قدیمی و ارزشمند وارد شده رطوبت صعودی است که از زمین به آن وارد می‌شود و در حال تخریب بنا و تزئینات داخلی آن است، همچنین سازه ورودی آن به صورت موقت تثبیت شده که می‌بایست به صورت اصولی مرمت و تثبیت شود.

 

وی بر لزوم حفاظت از این بنای با ارزش تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: آزادسازی حریم و حذف فضای سبز اطراف بنای با ارزش مسجد رنگونی‌ها که در حال آسیب رساندن به پی ساختمان و به تبع آن دیوارها و تزئینات داخلی بنا است، نیاز به حفاظت دارد.

 

قنبری تصریح کرد: امیدواریم شهرداری آبادان با توجه به وظیفه و مسئولیتی که در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی دارد در روند حفاظت و مرمت این پروژه همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: همچنین نیاز است اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان با توجه به در اختیار داشتن این بنا و اینکه مسئولیت نگهداری و راه‌اندازی موزه آن بر عهده آنها است، برای شروع مجدد عملکرد بنا به عنوان موزه و فضای فرهنگی در ساعات مناسب بازدید، تأمین نیروی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند بازگشایی این بنای ارزشمند برای بازدیدکنندگان را گامی در جهت توسعه گردشگری منطقه دانست و یاد آور شد: با گشایش درب‌های این مسجد تاریخی، بستر مناسبی برای برپایی نمایشگاه‌های موقت، برنامه‌های فصلی و کارگاه‌های آموزشی ایجاد خواهد شد و می‌توان از این فضا استفاده و بهره لازم را برد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازدید موزه خبرگزاری شبستان خوزستان محسن قنبری مرمت بناهای تاریخی بنای قدیمی حفاظت از بناهای تاریخی بازسازی و مرمت منطقه آزاد اروند بنای تاریخی آبادان اماکن تاریخی بازگشایی گردشگری میراث فرهنگی مسجد رنگونی های آبادان حفاظت و مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پل چهارم بشار شهر یاسوج ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج با همراهی شهردار شهر یاسوج، با بیان اینکه پروژه پل چهارم بشار تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پل چهارم بشار فعال بوده و عملیات خاکریزی و بتن‌ریزی پروژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه تأمین شده است، افزود: پروژه پل چهارم بشار ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و گره ترافیکی در قسمت شمال شهر یاسوج رفع و دسترسی مردم به بیمارستان امام سجاد (ع) راحت‌تر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتصال پروژه پل چهارم بشار به منطقه سروک، گفت: پروژه دارای معارضاتی است که باید رفع شود.

وی تصریح کرد: ظرف روزهای آینده عملیات پروژه ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی توسط شهرداری یاسوج آغاز می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی از محل اعتبارات نفت تأمین شده‌است.

وی با اشاره به پروژه گردشگری «بام لند» یاسوج، گفت: این پروژه در چهار هکتار در فازهای مختلف اجرا می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار است زیرساخت‌هایی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن، آبشار مصنوعی، رستوران‌های روباز و سربسته، زمین‌های ورزشی والیبال، تنیس و چمن مصنوعی فوتبال، پیست پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری و استخر شنا در مجموعه «بام لند» یاسوج احداث شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به بخش خصوصی نگاه حمایتی است، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

روستا خاطرنشان کرد: روشنایی قسمت شمالی این مجتمع با پیگیری‌هایی که با اداره برق استان داشتیم رفع می‌شود.

وی گفت: مجموعه میراث فرهنگی از طرح‌های فاخر و اشتغال‌زا که بتواند به جذب گردشگر و رونق اقتصادی کمک کند، حمایت خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دور دوم سفر دولت به استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای رونق گردشگری اختصاص یافت.

وی گفت: این تسهیلات به پروژه‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری که توسط دفتر فنی استانداری به تأیید برسد، اعطا می‌شود.

کد خبر 751212

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم