Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ: بر اساس گزارش روزنامه کاتی مرینی وزیر فرهنگ یونان به اعتراض اهالی فرهنگ و صنوف هنری نسبت به حمایت‌های دولت از این قشر پس از شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد و گفت: همیشه دولت به هنرمندان توجه ویژه‌ای داشته است. هنر و کارکنان حوزه هنری همیشه مورد توجه خاص دولت فعلی یونان بوده‌اند زیرا سینما، تئاتر، هنرهای نمایشی و دیگر گونه‌های هنری مایه نشاط جامعه بوده و این چیزی است که در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگر بدان نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آمد و علی رغم شیوع ویروس کرونا در تابستان امسال تعداد ۲۷۰ نمایش در ۴۳ منطقه در سراسر کشور داشتیم و فقط تعداد اندکی از برنامه‌ها به علت مکان نامناسب و برای حفظ سلامت شهروندان، لغو شدند.

لینا مندونا گفت: در ماه مارس که دستور تعطیلی سراسری صادر شد، ۴۳ هزار نفر از حقوق بگیران و تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ شرکت خصوصی که در حوزه هنری فعالیت دارند، زیر پوشش کمک‌های دولتی قرار گرفتند. در این خصوص بیش از ۳۵ میلیون یورو کمک نقدی پرداخت شد. همچنین مالیات‌هایی را که می‌بایست هنرمندان و شرکت‌های هنری پرداخت می‌کردند، کاهش دادیم. علاوه بر آن با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی، توانستیم حمایت‌های ویژه‌ای از بعضی از کارکنان حوزه هنری را که در شرایط خاصی و با مشکلاتی بیشتری روبرو بودند، داشته باشیم. این دسته از افراد را در گروه ویژه‌ای گنجانیدیم و بدین ترتیب مبلغ ۲۵ میلیون یوروی دیگر از این طریق به حوزه هنر و دست اندر کاران حوزه هنری پرداخت کردیم.

وزیر فرهنگ یونان ادامه داد: برای مثال در حوزه موسیقی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هنرمندان به ازای هر نفر ۲۰۰۰ یورو کمک نقدی پرداخت کردیم و برنامه ریزی جامعی انجام دادیم تا برنامه‌های موسیقی در شهرهای کوچک و حومه نیز برگزار شود. تقریباً تمام برنامه‌های موسیقی در این مناطق در تابستان برگزار شدند و این در حالی است که در کشورهای اتحادیه اروپا تقریباً کلیه سالن‌های هنری تعطیل شده و در طول تابستان در جمع کشورهای اروپایی فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد فعالیت‌های هنری و آن هم در فضای باز، برگزار شد.

لینا مندونا همچنین با انتقاد از تعدادی از هنرمندان نیز گفت: تعدادی از افرادی در حوزه‌های مختلف هنری به صورت نامشخص به کار اشتغال دارند و از پرداخت مالیات درآمدهای خود، خودداری می‌کنند، با این حال، این وزارتخانه، درصدد کمک به آنها بوده و با وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت توسعه و وزارت کشور در حال گفت‌وگو هستیم تا ترتیبی اتخاذ شود، تا به این افراد مجوز رسمی برای فعالیت‌هایشان داده شود تا وزارت فرهنگ بتواند به آنها کمک‌های مناسبی را مشروط بر اینکه مالیات خود را پرداخت کنند، ارائه دهد.

با این حال افکار عمومی و صنوف هنری و حزب رقیب این اظهارات را غیر واقعی قلمداد می‌کنند. در همین راستا، خانم «رالی یا خرستیدو» نماینده پارلمان از حزب چپگرای سیریزا (حزب حاکم پیشین) یونان در پارلمان این کشور، گفت: وزیر فرهنگ یونان بگوید تا این کمک‌ها را به چه کسانی و یا چه ارگان‌های فرهنگی پرداخت کرده است. در حالی که هنرمندان یونان زیر بار مشکلات اقتصادی شدید به سر می‌برند، چرا وزارت فرهنگ و دولت راستگرای دموکراسی نوین یونان، با ادعاهای تو خالی و با به راه انداختن تبلیغات درباره ارائه کمک‌های مالی به حوزه هنر، درصدد گمراه کردن افکار عمومی است ولی در حقیقت تا کنون وزارت فرهنگ یونان عملاً هیچ گونه کمک اساسی نه به هنرمندان و نه به حوزه هنر ارائه نکرده است.

وی افزود: در حالی که بیش از ۳۰ درصد سالن‌های سینما و تئاتر حتی در فضای باز در تمام طول تابستان خالی بوده و خود دولت هم به این مسئله واقف است، از کمک به این دسته از افراد خودداری می‌کند و حتی مبلغ ۶۵۰ یورویی را که به کارکنان شرکت‌های خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت کرده، به هنرمندان و کارکنان حوزه هنر پرداخت نکرده است. هیچ حمایتی از مراکز آموزش هنری انجام نشده و کارکنان این بخش هم اکنون بیکارند و فقط حرف از ارائه کمک‌ها به میان می‌آید و نه چیز دیگری.

گفتنی است که چندی پیش هنرمندان و دست اندر کاران حوزه هنر به نشانه اعتراض به سیاست‌های دولت در قبال آنان، دست به تظاهرات گسترده‌ای در شهر آتن پایتخت یونان و دیگر شهرهای بزرگ این کشور زدند و در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده‌اند و از نمایندگان پارلمان خواستند که برای حل مشکلات معیشتی آنان و خانواده‌هایشان اقدام کنند. تظاهر کنندگان در بیانیه پایانی خود اعلام کردند که دولت حمایت لازم را از آنها به عمل نیاورده و این در حالی است که سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت برای جلوگیری از گسترش همه گیری کرونا موجب تعطیلی صنایع فرهنگی شده و کارکنان این حوزه را با مشکلات جدی مواجه کرده به گونه‌ای که قادر به تأمین هزینه روزمره خود و فرزندانشان نیستند.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در یونان برای مهر ارسال کرده است.

کد خبر 5078369 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: یونان رایزنی فرهنگی شیوع کرونا صنعت فرهنگ معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی هفته کتاب ویروس کرونا فلسفه ترجمه هفته کتاب و کتاب خوانی رایزنی فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صنعت نشر کتابخانه جایزه ادبی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تجدید چاپ شیوع ویروس کرونا فرهنگ یونان حوزه هنری حوزه هنر کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است