Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:15:05 GMT

کتاب «نظماهنگ قرآن» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۶۴۲

کتاب «نظماهنگ قرآن» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نظماهنگ قرآن؛ ائتلاف لفظ و معنا در کلام وحی» نوشته ابوالفضل خوش‌منش توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)  وابسته به فرهنگستان هنر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب، دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الاهیات دانشگاه تهران است و در این‌کتاب به تحلیل شیوایی آوا و آهنگ زبان در آیات و سُور قرآن و نیز ژرفای ظرافت‌های زبانی و موسیقیایی قرآن در بیان معانی وحیانی به زبان عربی مبین پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌کتاب در چهار فصل‌ با عناوین «مقصود از نظماهنگ زبان قرآن و هدف از بررسی آن»؛ «مقوّمات و آثار آهنگ نظم و نثر»؛ «تأثیر آوای حروف»؛ و «بیان نمونه‌های قرآنی و بیانی از نظماهنگ قرآن در آینه آیات و سُور»، تدوین شده است.

خوش‌منش در چهار فصل این‌کتاب، نظماهنگ زبان قرآن را به عنوان آیتِ مستقیمی از جانب خداوند از منظر سازگاری دقیق لفظ و معنا و نظم و انسجامی درونی و منطبق بر قواعد زیباشناسانه زبان عربی، مورد بررسی قرار داده و معتقد است آهنگ در هر زبان از جمله خصوصیاتی است که از کمیت وکیفیت ترکیب حروف آن زبان پدید می‌آید.

مولف کتاب «نظماهنگ قرآن» معتقد است تمام علم و آگاهی‌نامه خداوند، همین قرآن است و تمام این‌قرآن، همین اعجاز زبان‌اش است و نه چیز دیگر. این‌زبان، سازه‌ای عظیم است که از لحاظ هنر، جمال و فن، مانند عمارتی منحصر به فرد است که هیچ نظیری پیش و پس از خود ندارد و ما همچنان در مسیر کشف قواعد آن، در ابتدای راه هستیم.

این‌کتاب با ۲۴۰ صفحه و قیمت ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 5078459 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگستان هنر قرآن معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی هفته کتاب ویروس کرونا رایزنی فرهنگی فلسفه ترجمه هفته کتاب و کتاب خوانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صنعت نشر کتابخانه جایزه ادبی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم