Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:37:36 GMT

یادواره شهدای دانشجو در فارس برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۸۳۴

یادواره شهدای دانشجو در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: در راستای بزرگداشت هفته بسیج، برگزاری یادواره سرداران و ۳۸۶ شهید دانشجوی استان فارس برگزار خواهد شد.

سعید یوسفی دوشنبه سوم آذر در مراسم افتتاح ستاد سومین کنگره استانی شهدای دانشجوی فارس که با عنوان رفیق آسمانی و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تجیل از ایثارگران عرصه علم، جهاد، شهادت و تشویق دانشجویان به ادامه راه شهدا، زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی انقلاب و معرفی آنها به نسل جوان دانشجو، تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدای عزیز، امام راحل، مقام معظم رهبری و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدای دانشجو، از اهداف یادواره شهدای دانشجو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین ارتباط هوشمندانه و مؤثر با این عزیزان، دفاع از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و رفع شبهات موجود در این عرصه، شناساندن نقش دشمنان انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس، فرهنگ سازی و ترویج و تبیین سیره وسبک زندگی شهدا دانشجو برای الگوپذیری جوانان و دانشجویان و تولید آثار و محصولات مناسب با موضوع شهدای دانشجو برای استفاده عموم دانشجویان را از اهداف این برنامه دانست.

یوسفی با تاکید بر ضرورت ساماندهی، حفظ و شناساندن آثار شهدای دانشجو و گسترش محدوده مخاطبان با برگزاری پر تعداد یادواره‌های دانشگاهی با کیفیت مناسب، افزود: عمق بخشی و برنامه ریزی محتوایی برای اجرای برنامه‌های مربوط به شهدا و دفاع مقدس انجام شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس، ترویج گفتمان مقاومت در بین جوانان به عنوان گفتمان اصلی انقلاب اسلامی، بستر سازی مشارکت و حضور همه تشکل‌های دانشجویی در ترویج گفتمان ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها  و استفاده از همه ابزارهای هنری دانشگاهی، رسانه‌ای و ... در ترویج گفتمان ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها از سیاست‌های ستاد یادواره شهدای دانشجو عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در دنیای امروز به عنوان الگوی ملت‌های مستضعف و مسلمان، تبیین لزوم وحدت مسلمانان و حاکمان جهان اسلام برای مقابله با جریانات ضد اسلام، معرفی الگوی مقاومت در مقابل استکبار جهانی به عنوان تنها راه سربلندی و نجات ملت‌های ستم دیده، معرفی شهدای دانشجو در فضای مجازی، نقش بی بدیل مدافعان حرم و ثبات امنیت در داخل کشور و برجسته کردن نقش شهدای دانشجوی جهان اسلام از محورهای محتوایی سومین یادواره شهدای دانشجوی استان فارس است.

یوسفی اضافه کرد: ستاد استانی یادواره شهدای دانشجوی فارس با ترکیب ریاست دانشگاه شیراز و مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر ستاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مسئول جهاد دانشگاهی، رئیسان دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان، دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان و دبیر اتحادیه  دانشگاه‌های غیر انتفاعی استان (منطقه ۷ کشور)، مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیمای مرکز استان  تشکیل شده و سایر نهادها نیز به تشخیص رئیس ستاد به جلسات دعوت می‌شوند.

او با بیان اینکه ستاد شهرستانی سومین یادواره شهدای دانشجو در شهرستان‌های دارای تنوع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و آزاد اسلامی تشکیل می‌شود، ادامه داد: ستاد دانشگاهی یادواره شهدای دانشجو  نیز در دانشگاه‌های هر شهرستان تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای دانشجوی فارس از برگزاری یادواره شهدای دانشگاهی، شهرستانی و استانی به مدت یک سال در بازه زمانی دوم آذر سال جاری مصادف با هفته بسیج تا دوم آذر سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و عنوات کرد: مراسم اختتامیه یادواره سرداران و ۳۸۶ شهید دانشجوی فارس در سال ۱۴۰۰ مصادف با هفته بسیج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته بسیج یادواره شهدای دانشجو فارس استانی علمی و آموزشی یادواره شهدای دانشجو انقلاب اسلامی شهدای دانشجوی دانشجوی فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • یادواره شهدای رودشتی
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود