Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی شهید مهابادی برای نیازمندان و محرومان منطقه قرچک ورامین خانه می‌سازد و منازل فرسوده را بازسازی و مرمت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسأله محرومیت‌زدایی یکی از موضوعات پرتکرار در این سال‌ها و به‌ویژه در روزگار کرونا بوده است. دلیل اصلی این کمبودها هم مثل خیلی از موارد دیگر مشکلات مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازسازی و مرمت منازل فرسوده و از بین رفته در مناطق محروم اطراف پایتخت در این ماه‌ها از سوی گروه‌های جهادی کلید خورده است. گروه‌های جهادی که برای ساخت منازل مردم پیش‌قدم شده‌اند تا شاید بتوانند در این راه گامی بردارند.

مرتضی هزار جریبیان مسئول گروه جهادی شهید مهابادی درباره فعالیت‌های جهادی‌شان به خبرنگار فرهنگی تسنیم می‌گوید: شهید مهابادی از شهدای روستای داودآباد قرچک ورامین است که در 8 سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده است و نام گروه جهادی نیز برگرفته از نام این شهید والامقام است. این گروه جهادی بیش از 6 سال است که در مناطق محروم ورامین فعالیت دارد. تمرکز این گروه در جهت محرومیت‌زدایی اما با تخصص و ویژگی مرمت منازل نیازمندان است؛ البته که در حوزه‌های تأمین نیازهای اولیه  و تهیه بسته‌های معیشتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشخصاً در ساخت منازل و بازسازی منازل فرسوده تمرکز داشته‌ایم.

هزار جریبیان همه فعالیت‌های این گروه جهادی را مرهون زحمات خیران و نیک‌اندیشان دانست و گفت: خیران زیادی در این سال‌ها ما را یاری داده‌اند که اگر حضورشان نبود هیچ‌کدام از این اقدامات صورت نمی‌گرفت. بیش از 30 نفر از فعالان و بسیجیان جهادگر این منطقه ما را در این مسیر کمک می‌کنند. فرمانده سپاه قرچک و فرمانده حوزه 5 بسیج شهری نیز تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا ما در این مسیر گام برداریم. این نیرو‌های جهادی با هم‌افزایی بسیج سازندگی، خیرین و مردم شهرستان برای تأمین مصالح ساختمانی و ابزارآلات کار عمرانی در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی با تعمیر خانه‌های خانواده‌های بی‌بضاعت کار خود را انجام می‌دهند.

جریبیان گفت: امسال 2 منزل به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده‌ است و هم‌اکنون نیز فعالان جهادگر این گروه جهادی مشغول فعالیت‌اند و تلاشمان بر این است که منازل بیشتری را بازسازی کنیم تا مردم  عزیزمان از وجود سرپناه در روزهای سرد پیش‌رو در امان بمانند.

وی ادامه داد: گروه جهادی شهید مهابادی با هماهنگی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شهرستان، در جهت ساخت و بازسازی واحدهای آموزشی روستای داودآباد اقداماتی را انجام داده‌اند.

730گروه جهادی استان بوشهر در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنندگروه‌های جهادی و بسیج نقش مهمی در مقابله با کرونا در قم دارند/تشکیل نقاهتگاه‌های محلی در طرح شهید سلیمانی120طلبه جهادی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی ساماندهی شدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم جهادگر گروه های جهادی محرومیت زدایی مناطق محروم جهادگر گروه های جهادی شهید مهابادی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین از برگزاری آیین تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور مردم شهیدپرور ورامین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ورامین، سرهنگ مهدی امینی با اشاره به برگزاری آیین باشکوه مراسم تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" اظهار داشت: مراسم تشییع شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه 17 اردیبهشت رأس ساعت 10 از میدان امام حسین (ع) ورامین به‌سوی میدان امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایت مدار و شهیدپرور ورامین برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم تدفین شهید حجت اله یوسفیه پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین خاکسپاری خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین یادآور شد: پیکر مطهر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای هشت سال دفاع پس از 39 سال دوری از وطن به دیار قیام پانزده خرداد بازگشت.

پیکر معلم شهید "حجت‌اله یوسفیه" پس از 39 سال به ایران بازگشت

سرهنگ مهدی امینی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید معلم حجت اله یوسفیه با حضور با شکوه خانواده معظم شهدا، مردم شهیدپرور ورامین و مسئولان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • خسارت سیلاب به منازل مردم در شهرک شهید کشوری ایلام
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران