Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان فرمان عفو مجازات و آزادی برخی از زندانیان پاکستانی را که به «حکم قطعی و نهایی دادگاه» در افغانستان محکوم به مجازات شده‌اند، صادر کرد.

در متن فرمان ریاست جمهوری افغانستان، دلیل این اقدام نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمان چهار ماده دارد. در ماده اول آمده است که آن شمار از زندانیان پاکستانی که مدت حبس‌ آنها یک ماه باقی‌مانده باشند، مجازات آن‌ها عفو و از زندان آزاد شوند.

ماده دوم، جزای نقدی زندانیان پاکستانی که شرایط ماده اول این فرمان را داشته باشند و یا مدت حبسشان را سپری کرده و پولی برای پرداخت نداشته باشند، مورد عفو قرار داده است.

در ماده سوم فرمان اشرف غنی، مسوولیت اجرای فرمان عفو مجازات زندانیان پاکستانی به کمیسیونی که فرمان عفو مجازات «محجوزین و محبوسین» را به مناسبت عید قربان اجرا کرد، سپرده شده است.

در ماده چهار فرمان ریاست جمهوری زمان انفاذ این فرمان سی‌ام آبان ماه ذکر شده است.

فرمان ریاست جمهوری افغانستان در بیست‌وهشتم ماه آبان یک روز پیش از سفر عمران‌ خان، نخست‌وزیر این کشور به کابل امضا شده است.

عمران خان در بیست‌ونهم آبان طی سفر یک روزه به کابل آمد. سفر او به کابل با هدف تقویت روابط دوجانبه، گفت‌وگوی روی روند صلح افغانستان، تجارت و روابط اقتصادی دو کشور انجام شده بود. این نخستین سفر او به افغانستان بود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: اشرف غنی زندانیان پاکستانی زندانیان پاکستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی