Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:28:58 GMT

آغاز مرمت یکی از قدیمی ترین ساعت های شهری تهران

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۸۵۰۶

آغاز مرمت یکی از قدیمی ترین ساعت های شهری تهران

مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که ۱۲۱ سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و ۷۰ سال پیش از کار افتاده؛ ازسوی شهرداری منطقه ۱۱ و با استفاده از خبره ترین افراد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای انجام برنامه های حفظ و مرمت بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است؛ اقدام به مرمت ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبادیان افزود: مرمت ساعت و جداره این مسجد که پس از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت سازان  و نیز اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره ترین افراد در ساخت و مرمت مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته آغاز شده است؛ تا اسفند ماه به پایان خواهد رسید.


شهردار منطقه ۱۱ بیان کرد: با توجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از ۱۲۰ سال از عمر آن می گذرد؛  مرمت آن از پیچیده ترین و سخت ترین کار بین ساعت های قدیمی موجود در کشور است.


بنابراعلام روابط عمومی منطقه۱۱، به گفته آبادیان در روند مرمت جداره این مسجد پاکسازی و حذف زوائد و آلودگی بصری ،آغاز شده و پس از آن حذف باتیس ها ، آجر کاری و بند کشی ، مرمت سقاخانه و مرمت درب ورودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی می‌شود.   او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز مشارکت می‌کند و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.   صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش