Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برنامه یک روز تازه شبکه پنجم سیما اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون واردات نهاده‌های دامی به دست افرادی خاص افتاده است و آنها از طریق رانت و واسطه با موضوع نهاده‌های دامی مرتبط شده‌اند.

وی افزود: به گفته بانک مرکزی در سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار ارز باید در اختیار واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی قرار می‌گرفت و با آنکه این ارز با نرخ دولتی به آنها داده شد اما وارداتی شکل نگرفته و وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: سیستم نظارتی ایراد دارد و مجلس و مسئولان این مشکل را اعلام کرده و حتی نمایندگان مجلس به رئیس بانک مرکزی اعلام کردند که باید سیستم اصلاح شود. 

وی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی با رئیس قوه قضاییه گفت: این ایراد را احصا کرده‌ایم و روز گذشته به آیت الله رئیسی این ایراداتی را اعلام و گفتیم باید سیستم نظارتی ورود کند.

عسکری خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به مأموریت خود به خوبی عمل نمی‌کند چرا که وقتی از آنها سوال می‌کنیم می‌گویند که به هر کسی که معرفی کرده‌اند ارز داده‌ایم ولی آنها باید توضیح دهند که با چه مبنایی ارز کشور را داده‌اند. 

وی افزود: وظیفه بانک مرکزی آن است که وقتی ارز داد خروجی بعد از اعطای ارز را هم بگیرد و پاسخگو باشد برای مثال بررسی کند که اگر امروز فلان مقدار ارز را برای واردات یک محصول دادند آیا با نظارت لازم می‌توانند بررسی کنند که محصول وارد کشور و بندرگاه شده و یا به دست تولیدکننده رسیده است؟ به نظر می‌رسد که سیستم اداری و بروکراسی کشور مشکل اساسی دارد. 

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس نماینده نهاده های دامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندارسمنان در نخستین جلسه شورای عشایری استان سمنان در سالجاری گفت: ازمحل مالیات برارزش افزوده بیست وپنج میلیاردتومان به عشایر در سال گذشته اختصاص یافته است و تلاش می‌شود امسال نیز خدمات بهتری به عشایراستان ارئه شود.
سیدمحمدرضا هاشمی پایش ممیزی را جهت تعیین تکلیف مراتع میان بند خاطر نشان کرد و گفت: قیمت گذاری برای فاقدان ممیزی نیز با حضورکارشناس انجام‌شود.
استاندار راه اندازی فروشگاه‌های محصولات عشایری را یادآور شد و افزود:با تعیین تکلیف دو واحد جدید تولید کننده نهاده‌های دامی تامین نهاده‌های دامی برای عشایر آسانتر می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اطلاع رسانی پیامکی بارندگی‌ها به عشایر را هم از دستگاه‌های مربوط خواستارشد.
با حضور اعضای شورای عشایری استان سمنان نحوه ارائه خدمات درمسیرکوچ و استقرارگاه‌های عشایر بخصوص در موضوعات آبرسانی و نگهداری راه و حمل ونقل ومدیریت کوچ درمناطق میان بندو ییلاق بررسی شد.
در این جلسه نمایندگان عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت