Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:09:36 GMT

آستان قدس رضوی محدودیت زیارت را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۰۸۶۳

آستان قدس رضوی محدودیت زیارت را افزایش می‌دهد

در اطلاعیه روز دوشنبه روابط عمومی آستان قدس رضوی آمده است: بردباری و شکیبایی زایران گرامی در همکاری با خدمتگزاران خود در آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون و مشارکت و همدلی در کمک به هموطنان در قالب رزمایش مواسات، جلوه‌هایی بی‌بدیل از عظمت و بصیرت مردم ایران اسلامی است که در تاریخ ماندگار خواهد شد و از این رو خالصانه قدردان و سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می‌افزاید: از زمان آغاز شیوع کرونا، صیانت از سلامتی زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مهم‌ترین اولویت‌ آستان قدس رضوی تبدیل شده و به اذعان صریح مسوولان نظام سلامت و ناظران و کارشناسان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقیق‌ترین شکل ممکن در این بارگاه منور به مرحله اجرا درآمده و به استناد ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای متولی، سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان خدام و زائران این بارگاه ملکوتی، الگوی سایر مراکز و در تراز عالی بوده است که این مهم جز با همکاری و همراهی مردم عزیز میسر نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، در شرایط جدید شیوع کرونا و اعمال محدودیت‎های سراسری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، آستان قدس رضوی ضمن عذرخواهی و دلجویی از زائران عزیز و با اندوه فراوان اعلام می‌دارد به صورت موقت و تا رفع شرایط حاد کنونی، محدودیت‌ زیارت در حرم مطهر رضوی افزایش می‌یابد.

این اطلاعیه می‌افزاید: آستان قدس رضوی از طریق افزایش تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی تلاش می‎کند عموم ارادتمندان حضرت امام رضا (ع) از اقصی نقاط عالم را از انوار قدسی منبعث از بارگاه نورانی امام مهربانی ها و معارف رضوی بهره‌مند نماید.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: از جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علی‌بن موسی الرضا (ع) با آرزوی سلامت و شادابی برای همه ارادتمندان ساحت قدسی اهل بیت (ع) و شفای عاجل بیماران، هم‌میهنان ارجمند را به توسل و تمسک به ساحت نورانی آل الله در کنار توجه جدی به شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای عبور از این بحران عالم‌گیر دعوت می‎نماییم. باشد که پروردگار مهربان، در آسایش را به رویمان بگشاید و سختی اندوهمان را در هم شکند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۵ هزار و ۲۵۵ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶۱۰ هزار و ۴۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد حرم امام رضا زیارت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد حرم امام رضا زیارت ویروس کرونا مشهد حرم امام رضا زیارت اخبار کنکور آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد